نماینده حوزه انتخابیه دهلران:

کمک دولت به عمران شهرهای کم جمعیت اجتناب ناپذیر است

کمک دولت به عمران شهرهای کم جمعیت اجتناب ناپذیر است

شادمهر کاظم زاده با حضور در برخی مناطق روستایی دهلرانن از جمله روستاهای فرخ آباد بالا و پائین در بخش مرکزی گفت: در بررسی بودجه سال جاری تلاش شد که برای عمران و توسعه شهرداری های کوچک و دهیاری ها مبالغی اعتبار لحاظ شود که محقق نشد.


وی افزود: به همراه شماری از نمایندگان از مهرماه سال جاری با ارائه یک طرح جدید خواستار تخصیص 10 هزار میلیارد ریال برای شهرداری های کوچک و دهیاری ها شده اند.


وی از توازن منطقه ا ی توسعه و اهتمام به عدالت را شاخص های ضرورت بخش توجه و تخصیص بیشتر اعتبار دولتی به عمران و خدمات شهری به شهرداری های کوچک و دهیاری ها تازه تاسیس عنوان کرد.


نماینده حوزه دهلران ، بدره ، دره شهر و ابدانان در مجلس شورای اسلامی همچنین به دیگر مسائل عمومی اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و از پیگیری مشکلات حقوق کارمندان شهرداری های کوچک خبر داد.


وی با ذکر اینکه در دیدار با رئیس مجلس مساله معیشت کارکنان شهرداری ها را پیگیری و وعده مساعدت دریافت کرد ابراز امیدواری تا پایان سال این اعتبار به شهرداری ها و دهیاری ها کوچک در استان و بویژه حوزه انتخابیه دهلران تزریق شود تا مشکل این شهرداری ها حل شود.


کاظم زاده به ظرفیت های آب و خاک شهرستان دهلران اشاره و از پیشرفت 80درصدی طرح احیای 50هزار هکتاری دشت عباس خبرداد و گفت:از این میزان 40 هزار هکتار تکمیل شده و 10 هزار هکتار نیاز به تخصیص آب است که اول باید به دشت عباس تخصیص داده شود و اگر آنجا زمین نبود باید تخصیص به بخش مرکزی جابجا شود.


وی با اشاره به 18 هکتار اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری در استان گفت:بین 4 تا 6 هزار هکتار از این میزان در دهلران است که با توجه به درخواست مردم دنبال می کنیم که یا تخصیص آب از این سامانه در شهرستان افزایش یابد یا با این تخصیص میزان سطح زیرکشت افزایش یابد.


عضو کمیسیون عمران مجلس به مشکلات حق آب کشاورزان هم اشاره و افزود:پیگیری می شود که یا تخفیف لحاظ شود یا بخشودگی در این خصوص برای کشاورزان از طریق وزارت نیرو مد نظر قرار گیرد.


فرماندار دهلران در نیز در این دیدارها با اشاره به خدمات و اقدامات دولت در روستاها گفت:سامانه گرمسیری 4 هزار و 200 هکتار از اراضی بخش مرکزی تحت پوشش دارد که یکی از دغدغه کشاورزان بخش مرکزی افزایش سهم آب اراضی از این سامانه می باشد.


مجید عسگری حل مشکل حق اب کشاورزی از دیگر دغدغه های مشترک کشاورزان بخش مرکزی و موسیان عنوان کرد:و افزود:این مشکل نیاز به بازنگری قوانین وزارت نیرو دارد که نیاز است نماینده مجلس پیگیری کنند.


وی مشکلات طرح هادی و راه دسترسی روستا ها را یاد آور شد و افزود:شوراها و دهیاری ها مشکلات را اولویت بندی و پیگیری کنند و بخشدار مرکزی مسایل و مشکلات را بررسی کند.


فرماندار دهلران گفت:مسایل و مشکلات روستاها در اعتبارات سال اینده ویژه دیده می شود.


در ای دیدارها دیدار ها مردم،شوراها و دهیاران نیز مسایل و مشکلات خود را با نماینده مجلس درمیان گذاشتند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است