معاون سیاسی استاندار ایلام

تکمیل زیرساخت‌های راه و آب مرز چیلات با جدیت دنبال می شود

تکمیل زیرساخت‌های راه و آب مرز چیلات با جدیت دنبال می شود

محمدسبحان حسنی  در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات اظهار داشت: بسیاری از زیرساخت های مرز چیلات در حوزه تامین فیبر نوری و برق تکمیل شده و در حوزه راه و آب شرب بخشی از کار ناتمام است.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار برای تکمیل زیرساخت های این مرز، لذا از آسفالت جاده دسترسی که ۲۸ کیلومتر است چهار کیلومتر باقی مانده که در دست اقدام می باشد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به ۲۰ کیلومتر طول خط انتقال آب شرب به بازارچه و مرز چیلات و حفر چاه در این خصوص تاکید کرد: از ۲۰ کیلومتر خط انتقال عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر انجام و مابقی نیز در دست اقدام است.

حسنی یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار و پیگیری ها و اقدامات، در نظر است اربعین سال آینده شاهد تردد زوار از مرز چیلات باشیم.

وی اضافه کرد: نیازمندی هایی طرف عراقی دارد که اعلام آمادگی برای کمک به کشور عراق کرده ایم، از جمله آنها در حوزه تامین برق، جاده و زیرساختی و تامین آب شرب است تا طرف عراقی در بازگشایی آن تسریع کند.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به اقدامات موثر در زیرساخت های مرز چیلات گفت: مرز چیلات نقش موثری در توسعه پایدار منطقه ایفا می کند.

لطیف صادقی از پیگیری های مسئولان استانی و کشوری و نماینده مجلس شورای اسلامی برای گشایش مرز چیلات تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این هم افزایی ها در نهایت موجب گشایش مرز چیلات برای بهره مندی مردم از آن شود.

وی در خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی یادآور شد: با توجه به اهمیت این مرز سرمایه گذار بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث پایانه در دو طرف مرز اعلام کرده و زمینه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فراهم است.

فرمانده مرزبانی استان هم گفت: از ۴۲۳ کیلومتر مرز استان ۲۲۳ کیلومتر آن در دهلران است.

سرهنگ فرج رستمی گفت: برای گشایش مرز چیلات همه متفق القول هستند و مرزبانی نیز آماده همکاری لازم در این زمینه می باشد.

امام جمعه دهلران هم گفت: در اوج شلوغی مهران و ترافیک زوار مرز چیلات می تواند در تسهیل تردد و ارائه خدمات موثر باشد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به تردد زوار از دهلران افزود: تسریع در گشایش چیلات از مطالبات جدی است.
 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است