فرماندار دهلران

اعضای ستاد بحران این شهرستان در آماده باش کامل هستند

اعضای ستاد بحران این شهرستان در آماده باش کامل هستند

مجید عسگری در دومین نشست ستاد بحران دهلران در سال جدید بر ضرورت پای کار بودن اعضا با توجه به موج دوم بارش ها تاکید کرد و گفت:تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه به جد در دستور کار باشد.

وی با اشاره به نقشه های هواشناسی مبنی بر بارش باران و تگرگ،رعد و برق و طوفان و احتمال سلابی شدن مسیل ها گفت: اعضای ستاد بحران شهرستان ضمن بهره گیری از همه امکانات برای هر گونه شرایط احتمالی بحرانی، اطلاع رسانی در این زمینه نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی احتمال باد شدید و خسارت های آن ،باید اطلاع رسانی لازم به مسافران و گردشگران که در زیر چادر اسکان دارند انجام شود.

فرماندار دهلران  گفت: ضرورت دارد بقاع متبرکه و حسینه ها ومهمانسرای ادارات برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران در نظر گرفته شود و تدابیر لازم اندیشیده شود و مسافران نوروزی نیز که از چارد استفاده می کنند به اماکن امن نقل مکان کنند.

رئیس ستاد بحران شهرستان دهلران تاکید کرد: اعضای ستاد بحران اطلاع رسانی در خصوص بارش باران و تگرگ و باد در به مردم و مسافران از طریق خبرگزاری ها و فضاهای مجازی در دستور کار قرار دهند.

عسگری گفت: ماشین آلات ادارات،کشیک و همه امکانات مورد نیاز دستگاه های خدمات رسان در اماده باش کامل باشند.

وی با اشاره به احتمال سیل ومشکل تردد وسایل نقلیه از روی پل های بزرگ و مسیرهای آبگیر گفت:پلیس راه تدابیر لازم برای مسدود کردن مسیرها در صورت نیاز در دستور کار داشته باشد.

فرماندار دهلران از امور عشایر و جهاد کشاورزی خواست اطلاع رسانی لازم به کشاورزان و عشایر انجام و همه اعضای ستاد بحران بصورت اضطراری پای کار باشند و تلاش کنند با مدیرت خوب و حضورز بموقع از هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

عسگری ازبخشداران خواست نشست ستاد بحران در بخش ها را برگزار و از ظرفیت دهیاران و شوراها برای اطلاع رسانی به مردم استفاده و تدابیر لازم برای هرگونه شرایط احتمالی بحرانی در دستور کار داشته باشند.

رئیس اداره هواشناسی دهلران هم گفت: ظرف 24 ساعت گذشته 42میلیمتر بارندگی در شهرستان ثبت شده است.

محمد پاریاب افزود: از اوایل صبح فردا سیستم بارشی تقویت و بارش های شدید همراه تگرگ در بازه زمانی کمی در شهرستان خواهیم داشت و پیش  بینی می شود شاهد بارش بین 20 تا 30 میلیمتر در شهرستان باشیم.

وی میزان بارش ها را از اول مهرماه سال گذشته تا کنون 492 میلیمتر اعلام کردو گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از رشد 220 درصدی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: در اثر بارش های اخیر و باد یکهزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی دچار خوابیدگی شده اند.

عباس احمدی افزود:بین 10 تا 50 درصد به این سطح زیرکشت خسارت وارد شده و میزان خسارات دقیق به اراضی کشاورزی درحال بررسی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم گفت: اطلاع رسانی لازم به مسافران و گردشگران در عرصه های طبیعی با توجه به بارش باران و احتمال سیل انجام شده است.

سید علی حسینی با اشاره به بازدید پروژه های آبخیز داری گفت:طرح های آبخیز داری نقش مهمی در کاهش سیلاب ها دارند.

علی محمدی مدیر پخش فرآورده های نفتی دهلران هم گفت: سوخت مورد نیاز در جایگاه های عرضه سوخت شهرستان وجود دارد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیر امور آب دهلران هم گفت: حجم ذخیره سد دویرج 205 میلیون متر مکعب است که هم اکنون ذخیره آن 200 میلیون متر مکعب می باشد.

مرادی افزود: رهای سازی بخشی از آب سد برای احتمال سیلاب ها در دستورکار است .

سید محسن موسوی امام جمعه دهلران از تدابیر ستاد بحران شهرستان و اطلاع رسانی در خصوص سیل و بارندگی ها و پای کار بودن اعضای ستاد و فرماندار تقدیر کرد و گفت:مسافران و گردشگران و کاروان های راهیان نور با برنامه ریزی به شهرستان سفر کنند و شرایط جوی را مد نظر قرار دهند.

همزمان با دومین نشست ستاد بحران دهلران استاندار ایلام در تماسی تلفنی با فرماندار دهلران روند اقدامات ستاد بحران شهرستان را رصد و توصیه های لازم را انجام داد.

مدیران عضو ستاد نیز گزارشی از اقدامات ۲۴ ساعت گذشته و امادگی برای روزهای اینده اعلام کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است