استاندار ایلام:

روند پیشرفت فیزیکی پتروشیمی‌ دهلران رضایت بخش است

روند پیشرفت فیزیکی پتروشیمی‌ دهلران رضایت بخش است

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال و رفع موانع تولید استان در پتروشیمی دهلران اظهار داشت: چشم امید استان به چنین پروژه هایی است که ارزآور و اشتغال آفرین هستند.

استاندار ایلام اظهار کرد: پتروشیمی از صنایع مادر با اشتغال بالاست ، موانع و مشکلات را از نزدیک رسیدگی و برای حل و فصل آنها تلاش می کنیم.

بهرام نیا با اشاره به در پیش بودن روز کارگر گفت: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران می چرخد ، به دستان پینه بسته کارگران بوسه می زنیم، چراکه اقتصاد کشور روی دوش و بازوان شما می چرخد.

وی افزود: علیرغم تحریم ها و فشارهای مادی به لطف کارگران صنعت ملی کشور با ظرفیت بومی سازی بخوبی می چرخد و دشمن از این موضوع عصبانی است.

استاندار ایلام گفت: مشکلات کارگران باید منطقی و توسط نمایندگان کارگران بیان شود تا شاهد رونق تولید و پیشرفت فیزیکی پروژه ها باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی پتروشیمی دهلران گفت: روند اجرای این پروژه بزرگ صنعتی با هم افزایی و تامین منابع دنبال شده و کارگران و مدیران بخوبی کار را پیش برده اند.

بهرام نیا گفت: ایلام سال گذشته در اشتغالزایی رتبه اول را کشور کسب کرد که حاصل تلاش کارگران ، مدیران و متولیان است.

وی اظهار کرد: امروز میزان اشتغال در پتروشیمی دهلران از ۹۲۱ نفر به ۲ هزار و ۱۴۹ نفر و در ان جی دهلران هم از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار ایلام اضافه کرد: پارسال سهم اشتغال استان ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بود که امروز بر اساس سامانه رصد ۱۷ هزار نفر محقق شد که نشان از رشد ۲۵۸ درصدی دارد.

بهرام نیا گفت: ایلام در مسافرت های ایام نوروز جزو پر مسافرترین استان ها قرار گرفت که باید متناسب با این موضوع زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه یابد.

بهرام نیا از اصحاب رسانه و مدیران برای معرفی استان در حوزه گردشگری قدردانی کرد و افزود: ارزش افزوده بخش گردشگری بسیار بالاست.

استاندار ایلام همچنین به مزیت های کشاورزی در استان پرداخت و گفت: پارسال ۱۷۰ هزار تن برداشت گندم داشتیم و امسال این مقدار به ۲۵۰ هزار تن می رسد.

بهرام نیا گفت: ایستگاه پمپاژ برتش در ۲ فاز ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند که در فاز اول اعتبار لازم تامین شده تا یک هزار هکتار با اشتغال ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افق خوبی با توجه به همدلی برای استان پیش بینی می شود، افزود: با توجه به اهمیت حوزه جنوب برای اولین بار است که کارگروه اشتغال استان در این شهرستان برگزار می شود.

حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در جلسه اشتغال ورفع موانع تولید استان در دهلران:
روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت در شهرستان دهلران تولید می شود/ مسئله بیکاری در شهرستان دهلران نیازمند کار کارشناسی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه شهرستان دهلران، افزود: از تلاش ها و دلسوزی های امام جمعه دهلران تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود: شهرستان دهلران قطب تولید انرژی استان ایلام و غرب کشوراست.
معاون استاندار ایلام عنوان کرد: طولانی شدن پروژه های نفت و گاز باعث دلسردی مردم شد که با اهتمام دولت جدید، از سال گذشته تحول شگرفی در پروژه های شهرستان صورت گرفته است.
حسنی تصریح کرد: وارد فاز بهره برداری از پروژه های نفت گاز شهرستان دهلران شده ایم که این مسئله باعث دلگرمی مردم شده است.

وی گفت: ظرفیت های عظیمی در حوزه تولید در شهرستان دهلران وجود دارد، احداث پالایشگاه نفت یکی از مهمترین ظرفیت های دهلران است.

معاون استاندار ایلام افزود: صنایع تبدیلی یکی از مهمترین مشکلات ظرفیت های کشاورزی شهرستان دهلران می باشد

###قدر دانی ویژه امام جمعه دهلران از درایت و تیزبینی و اقدامات انقلابی و جهادی دکتر بهرام نیا استاندار ایلام

امام جمعه دهلران هم در این نشست گفت:امروز همه باید سجده شکر بجا بیاوریم چون مشکلات پروژه های خوبی با درایت استاندار حل و فصل شد.

موسوی گفت:پروژه های دهلران فعال هستند اما در سال رشد تولید زیربنای جذب کارگر بومی پیمانکار بومی است که باید پیگیری و اجرا شود.

وی افزود:موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز عملیاتی شود ودرمانگاه تخصصی توسط شرکت ها در دهلران ایجاد شود

۰وی تاکید کرد:با توجه به هوای گرم توجه ویژه از نظر معیشت به کارگران دهلران شود

امام جمعه دهلران از اقدامات انقلابی وولایی استاندار برای توسعه دهلران قدردانی کرد.

دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران هم گزارشی از اشتغال شهرستان توسط شرکت ها و استفاده از تسهیلات ارائه کرد.

وی گفت:دهلران به لحاظ اشتغال وضعیت مطلوبی در استان دارد.وی استفاده از ظرفیت بومی در شرکت ها بیش از پیش مورد تاکید قرار داد.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت: بکارگیری پیمانکاران و نیروهای فنی و تخصصی بویژه نیروهای بومی در شرکت ها موجب رشد اشتغال در استان و شهرستان می شود.

بهزاد علیزاده  در نشست شورای اشتغال دهلران اظهار داشت: گشایش ال سی روند اجرای پتروشیمی دهلران را تسریع کرد.

وی تاکید کرد: بکارگیری پیمانکاران و نیروی فنی و تخصصی در این پروژه یک ضرورت است که باید بیش از گذشته عملیاتی شود.

علیزاده بیکاری را چالش کشوری دانست و افزود: واگذاری ها در خصوصی سازی بخوبی انجام نشده یا اگر واگذار کردیم، نظارت نکرده ایم.

وی یادآور شد: عدم همکاری بانک ها یکی از مشکلات است که باید چاره اندیشی کرد.

نماینده حوزه جنوب عدم توجه به برنامه های بالادستی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و ادامه داد: اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ در اشتغال موثر هستند ودر تبصره ۱۸ کم کاری می شود و هنوز ابلاغ نشده است و به این نکات باید توجه کرد.

علیزاده اضافه کرد: آبدانان به لحاظ اشتغال محروم است اما چند کار بزرگ در حال انجام است و در صنعت اقدامات خوبی در دست اجراست.

وی گفت: میدان گازی سمند در آبدانان داریم با پیگیری ها توسعه این میدان در دستور کار و لازم است زمینه پالایشگاه گاز در آبدانان فراهم شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است