استاندار ایلام

موافقت دولت با حل مشکل یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین طایفه کایدخورده دهلران

موافقت دولت با حل مشکل یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین طایفه کایدخورده دهلران

حسن بهرام نیا شامگاه پنجشنبه در نشست با مردم طایفه کایدخورده اظهار داشت: این واگذاری اراضی که حق مردم کایدخورده بود، پیگیری و تحقق یافت و این گونه موجب رضایت مندی مردم شد.

وی افزود: یکی از ویژگی های دولت سیزدهم مسئله محوری است و برای مشکلات راه حل پیدا و حل و فصل می کند ، درحالیکه گذشته چنین نبوده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: شفافیت از ویژگی های برجسته دولت است و مدیران این دولت شفاف هستند و ترس و واهمه ای از حل مشکلات ندارند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه این مشکل مربوط به ۳۰ سال پیش است، افزود: مجموعه مدیریتی استان به موضوع ورود کرد و شورای تامین ، دستگاه امنیتی ، قضایی و بازرسی و معاون سیاسی استاندار نیز بصورت جدی پیگیری کردند.

وی یادآور شد: پس از رایزنی های زیاد و جلسات تامین توانستیم امضا اعضای شورای تامین و دستگاه های امنیتی ، قضایی و بازرسی را اخذ و فرآیند قانونی طی شود.

استاندار ایلام یادآور شد: تلاش دامنه داری انجام شد تا در نهایت موافقت هیات دولت جلب و مجوز واگذاری یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده حاصل شد.

بهرام نیا اظهار کرد: عدم رفع این مشکل در شهرستان موجب مشکل در اصول شهرسازی و باعث افزایش قیمت زمین و بی نظمی در ساخت و سازها شده بود.

وی اضافه کرد: سرانجام در دولت سیزدهم مطالبه به حق مردم منطقه در چارچوب قانون محقق و مقدمات واگذاری سند تک برگ فراهم شد و تلاش می شود مالکان در قالب نهضت ملی مسکن و خودمالکی ساخت و ساز را شروع کنند.

فرماندار ویژه دهلران هم از پیگیری همه مسئولان و هیات دولت در این موضع قدردانی کرد و گفت: این جلسه بخاطر گره گشایی از این مشکل ۴۰ ساله بنا به تقاضای مردم برگزار شد

.لطیف صادقی افزود: این مشکل را در این دولت توانستیم حل و رضایت مندی مردم حاصل شد که اتفاق مبارکی است.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بخاطر حل این مشکل و گره گشایی از این مسئله باید از استاندار و اعضای شورای تامین استان قدردانی کرد و این در واقع گره گشایی از مشکل مردم شهرستان بود.

بهزاد علیزاده افزود: این معضل در دولت مطرح و جلسات مختلفی در مرکز گرفته شد و سرانجام این مطالبه مردم مورد موافقت قرار گرفت و گره این مشکل گشوده شد

موسوی امام جمعه دهلران هم گفت:بازتاب زحمت مسئولان همین قدر دانی مردم است. وی از دولت بخاطر حل این مشکل هم قدردانی کرد.

معاون سیاسی استاندار ایلام هم با تشکر از استاندار بخاطر رقع این مشکل گفت: بنای ما بر حل مسایل مهم هر شهرستان بود و بویژه مسایل زمان بر که در دهلران تعیین تکلیف اراضی کاید خوزپرده یکی از این مسایل بود.

محمد سبحان حسنی گفت: با طرح این مشکل با استاندار از این موضوع استقبال کرد و خوشبختانه اراده استاندار،نماینده مجلس و فرماندار بر حل این مشکل متمرکز شد.

وی افزود: با دستور استاندار جلسات و پیگیری ها انجام و امروز شاهد نتیجه آن هستیم و مردم از همت مسئولان و دولت راضی هستند.حسنی رفع مشکلات ابگرم از دیگر موضوعات برشمرد و گفت: استاندار بخوبی به مطالبه مردم جامه عمل پوشاند و امروز شاهدیم که به زودی مردم از معضلات ابگرم رها خواهند شد.

مردم طایفه کاید خورده نیز در این جلسه از مسئولان و دولت و نماینده مجلس بصورت ویژه برای حل این مشکل قدر دانی کردند.

دوستی مدیر کل راه و شهرسازی هم با واگذاری اراضی و ساخت و ساز در قالب خود مالکی و استفاده از تسهیلات برای ساخت و ساز استقبال کرد.

 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است