فرماندار ویژه دهلران

کشت گلخانه ای در ۳۲ هکتار اراضی روستای برم دهلران اجرا می شود

کشت گلخانه ای در ۳۲ هکتار اراضی روستای برم دهلران اجرا می شود

لطیف صادقی  در بازدید از محل اجرای این پروژه به همراه سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی و رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: اراضی این شهرستان برای کشت انواع محصولات کشاورزی مستعد است ولی با توجه به محدودیت منابع آبی توسعه کشت گلخانه ای باید در اولویت باشد.

وی افزود: اجرای شهرک گلخانه ای در این منطقه با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی استان ایلام بزودی انجام می شود ، از ماموریت‌های اصلی شرکت شهرک‌های کشاورزی، ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه‌ شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی مجهز به فناوری نو با هدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل‌شده، افزایش بهره‌وری عوامل تولید، افزایش اشتغال پایدار، رونق تولید و صادرات، تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و ایجاد فضای اطمینان‌بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

فرماندار ویژه دهلران ادامه داد: این طرح با توجه به اینکه اشتغالزایی بالایی دارد، موجب رونق تولید محصولات گلخانه ای در منطقه و رشد اقتصاد خانوارها خواهد شد.

صادقی ضمن تاکید جهت مطالعه دقیق این طرح و تلاش جهت تسریع در اجرای آن، صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد یک محیط مناسب و تحت کنترل جهت رشد محصولات را از مزایای گلخانه ها عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، دهلران در تولیدات محصولات کشاورزی سمبل و قطب تولید استان ایلام و در کشت گندم ، ذرت و کلزا دارای رتبه های کشوری و استانی است.

ارزش تولیدات کشاورزی در این شهرستان سالانه به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

تولید سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن ذرت، بیش از ۱۲ هزار تن کلزا و ۱۰۰ هزار تن سبزی و صیفی نشان از ظرفیت های بخش کشاورزی دهلران دارد که می طلبد در زمینه صنایع تبدیلی در این بخش اقدامات عاجل انجام شود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است