مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام

دهلران نیازمند دستگاه کلزا خشک کنی است

دهلران نیازمند دستگاه کلزا خشک کنی است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر لزوم استقرار دستگاه کلزا خشک کنی در دهلران با توجه به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان تاکید کرد.

تقی منصوریان  در نشست کارگروه اقتصادی و تنظیم بازار استان در دهلران اظهار کرد: دهلران قطب تولید محصول کلزا در استان است که می طلبد با توجه به این ویژگی نسبت به استقرار دستگاه کلزا خشک کنی که نیاز کشاورزان کلزاکار است، اقدام شود.

وی افزود: کلزا امروزه به یک محصول تعیین کننده در سبد عذایی کشورها تبدیل شده که با توجه به واردات روغن های خوراکی به کشور تلاش کنیم سطح زیرکشت آن در استان توسعه یابد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام هم گفت:پایش آرد و نان مورد تاکید استاندار می باشد و بصورت ویژه توسط متولیان پیگیری می شود.

تقی منصوریان گفت:گندم با کیفیت نقش موثری در تولید آرد و تولید نان که قوت غالب مردم است دارد لذا ارتقا کیفیت نان با قید فوریت دنبال می شود.

منصوریان بر پیگیری برای سرمایه گذار بومی برای کلزا خشک کنی در دهلران تاکید و گفت:برای سال آینده سطح زیر کشت کلزا مشخص شود.

وی خواستار ساماندهی آرد وپیگیری برای تامین آرد مورد نیاز عشایر شد.

منصوریان خواستار توجه به مصوبات تنظیم بازار و اقتصادی این نشست شد و گفت:مصوبات سفر استاندار به شهرستان هم ویژه دنبال می شود.

**دکتر صادقی گفت: این جمع جمعی اثر گذار هستند و قطعا بازدید و بازرسی انها در حوزه های اقتصادی موثر است.

وی افزود:تصمیمات و بازدیدها امروز بی شک منجر به بهبود امور خواهد شد و از استاندار محترم برای اعزام این عزیزان برای رسیدگی به امور مهم حوزه اقتصادی شهرستان ویژه قدردانی می شود.

فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت مصوبه برای تامین مرغ مورد نیاز شهرستان در این نشست تاکید و افزود:احداث شهرک گلخانه و تسهیلات در این زمینه از طریق شهرک های کشاورزی مدیریت و مصوب شود.وی خواستار حمل بموقع کلزا در دهلران و کلزا خشک کنی در شهرستان شد.

فرماندار ویژه دهلران به دستاوردهای سفر استاندار در حوزه های مختلف اشاره و گفت:این سفر گره گشای مشکلات بسیاری از پروژه ها شد.

صادقی با اشاره به راهکارهای موثر ومصوبات خوب این جلسه گفت:تنظیم بازار و نظارت بر نانوایی ها و ارائه راهکارها و تصمیمات کلیدی در این حوزه قابل قدردانی است

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران گفت:مدیران کل دهلران را ویژه ببینند و بصورت ویژه به مشکلات رسیدگی کنند.

حاتمی خواستار استقرار قاضی تعزیرات در دهلران ومکانیزه شدن محل نگهداری کلزا شد و گفت:با توجه به وجود عشایر کوچرو و شرکت ها در منطقه افزایش سهمیه آرد و دارو در دهلران و تامین ارد عشایر در روستاها مد نظر باشد.

وی خواستار نصب دوربین مدار بسته در نانوایی ها شد و خواستار تامین خودرو مورد نیاز برای ادارات شد.

حاتمی در پیایان بر ضرورت ایجاد یک واحد نانوایی در مسکن مهر کارگری دهلران با توجه به جمعیت و فاصله ان از مرکز شهر شد.

**امام جمعه دهلران با تشکر از فرماندار ویژه دهلران و حضور مدیران کل در سطوح مختلف قدردانی و گفت:یکی از فلسفه وجودی مدیران سرکشی هاست و از حسن تدبیر استاندار برای این موضوع و همچنین سفر استاندار و مصوبات سفر بی نظیر دکتر بهرام نیا به دهلران قدردانی می کنم.

سید محسن موسوی نظارت بر بازار را موثر ذکر کرد و از حضور این جمع برای رصد این مهم قدردانی و افزود:دهلران در کشاورزی و صنعت و نفت و گاز و اب و خاک ویژه است و توجه ویژه مدیران کل برای توسعه شهرستان ضرورت دارد.

وی بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه پمپاژ پهله و پرچینه و پمپاژ برتش تاکید کرد و گفت:در سفر استاندار ۳۰ میلیارد تومان برای پمپاژ برتش اختصاص یافت و باید عملیاتی شود.

امام جمعه دهلران خواستار توجه دولت انقلابی و مردمی برای تعیین بهای گندم وکلزا شد و افزود:توجه به کیفیت نان در دهلران ویژه پیگیری شود و حمل کلزا در شهرستان سریع انجام گیرد.

موسوی توجه به کارخانه سیمان و ادوات کشاورزی و سموم مورد نیاز کشاورزان و حفر چاه برای اراضی کشاورزی و نحوه واگذاری اراضی در شهرستان و توجهپبه راهها و استقرار قاضی تعزیزات در شهرستان و نمایندگی اوقاف از موارد مهم هستند.

وی گفت:عدم راه اندازی گذر مرزی در دهلران را از چشم استان ایلام می بینیم و بر ضرورت گشایش مرز چیلات تاکید داریم و از دولت و وزارتخانه های مرتبط و وزیر کشور و وزارت خارجه و استاندار ایلام خواستار راه اندازی مرز چیلات هستیم.

**حمیدرضا شکری مدیر کل تعاون روستایی استان هم گفت:در پروژه های سامانه گرمسیری و رودخانه های مرزی وبحث آموزش کشاورزان و توانمند سازی آنها و ساماندهی آموزش علمی و عملی و روستا بازارها درکشاورزی و ایجاد سردخانه هزار تنی  در دستور کار ماست.

شریفی مدیر کل غله استان گفت: گندم از کالاهای استرانژیک کشور است و ذخیره سازی آن توسط متولیان ضرورت دارد وی افزود: تا کنون ۱۷۰ هزارتن گندم در دهلران خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و ۵۷۰ میلیاردتومان به گندمکاران پرداخت شد گفت:۱۲ مرکز خرید گندم در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به خرید ۵هزار و ۸۰۰ تن کلزا از کلزاکاران افزود: از ۱۱۹ میلیارد تومان طلب کلزاکاران تا کنون ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده استمدیر کل غله استان به خرید ۲۳۵ هزار تن گندم هم اشاره و گفت:طلب گندمکاران بر اساس نرخ پارسال ۲هزار ۲۴۰ میلیارد تومان است.

شریفی افزود: تا کنون ۱۵۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است

شریفی مدیر کل غله استان گندم از کالاهای استرانژیک کشور است و ذخیره سازی آن توسط متولیان ضرورت دارد. وی افزود: تا کنون ۱۷۰ هزارتن گندم در دهلران خریداری شده است که ۹۴ درصد ان مربوط به دهلران است.

مدیر کل غله استان مهمترین دغه مسئولان بحث پرداخت بهای گندم است که هنوز نرخ کلزا و گندم نهایی نشده است ولی تا کنون یکهزار ۵۷۰ میلیارد تومان بهای گندم در استان پرداخت شده است.

معاون بازرس کل استان هم گفت: ما علاوه بر وظایف نظارتی برای تسریع در رفع مشکلات و خدمت به مردم از هیچ کوششی فرو گذار نیستیم.

وی  گفت:نظارت بر سیلوها و پرداخت بموقع بهای گندم به کشاورزان و موضوع تعزیرات در دهلران بصورت جدی مد نظر است.

وی افزود:نحوه واگذاری اراضی و توزیع ادوات کشاورزی از دیگر مطالبات است که باید به افراد شایسته تعلق گیرد.نمایندگان صمت و غذا و دارو نیز توضیحات لازم را ارائه کردند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران هم گفت: امسال ۱۷۰ هزارتن گندم خریداری و بالای ۲۰ هزار تن گندم بذری تولید شد.

جلال یوسفی خواستار تامین اعتبار برای طرح پهله و پرچینه و تکمیل بند انحرافی هفتکده و جاده های بین مزارع شد.

وی در حوزه توزیع مرغ در شهرستان گفت: نظارت جدی بر توزیع صورت می گیرد و میانگین توزیع روزانه در شهرستان سه و نیم تن است و نیاز روزانه شهرستان ۷ تن می باشد.

سیف اله عباسی مدیر تعاون روستایی دهلران گفت:تامین سرمایه در گردش مرغداران از موضوعات مهم است.

وی خواستار تامین زیرساختها برای ذخیره کلزا و یک واحد خشک کنی کلزا در دهلران شد.

این نشست با حضو دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران ومدیر کل اقتصادی استانداری ایلام و بازرس کل استان و جمعی از مدیران کل استان در حوزه اقتصادی و آرد و نان و نظارت و بازرسی برگزار شد

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است