عسگری فرماندار دهلران عنوان کرد

130هزار نفر از جاذبه های گردشگری و دفاع مقدس دهلران بازدید کردند

130هزار نفر از جاذبه های گردشگری و دفاع مقدس دهلران بازدید کردند

مجید عسگری گفت: در این مدت 50 هزار نفر در قالب های مختلف به خصوص راهیان نور از یادمان دفاع مقدس شرهانی دیدن کرده اند


وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و جاذبه های منحصر به فرد در بخش های طبیعی، تاریخی، مذهبی و دفاع مقدس تا امروز ورود بیش از 80 هزار نفر گردشگر نوروزی به شهرستان دهلران ثبت شده است .


فرماندار دهلران گفت:در این‌مدت 20 تا 22 هزار نفر هم در مدارس، حسینیه ها، مساجد، زائرسراهای امامزاده ها، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های ورزشی، مجتمع ها و کمپینگ های گردشگری و اردوگاه راهیان نور شهرستان اسکان یافته اند.


رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دهلران نیز گفت: بیشترین بازدیدها از امامزاده سیدناصرالدین، آبگرم، امامزاده ابراهیم قتال بوده است.
فرج فاضلی افزود: امسال یکی از حاذبه های طبیعی که مورد بازدید گردشگران قرار گرفت آبشارهای چندگاته روستای خربران بخش زرین آباد بود که نیاز است راه دسترسی آن مرمت و بهسازی شود.


وی از همه گردشگران خواست روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با توحه به بارندگی از برپایی چادر در طبیعت، حاشبه رودخانه ها و پارک ها، خودداری کنند.

95 اثر تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهرستان در ردیف آثار ملی ثبت شده است.


شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران به عنوان جنوبی ترین شهرستان استان در 200 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد .


آثار تاریخی و گردشگری قلعه شیاخ، تپه علی کش، مجموعه چشمه های آبگرم، چشمه های قیر و غار خفاش از جاذبه های گردشگری منحصر بفرد این شهرستان است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است