معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام

رونق کسب و کار در استان به جد دنبال می شود

رونق کسب و کار در استان به جد دنبال می شود

ایوب درویشی  در نشست با متقاضیان کسب و کار در دهلران گفت: کارتولیدی سخت است و کسی که وارد بخش تولید می شود باید بداند مشکلات وجود دارد و انتظار شما از دولت این است که دولت باید حامی باشد و کارشکنی نکند و روند را تسهیل کند و همه ما شاهدیم که در این مسیر دولت بخوبی برنامه ها را دنبال می کند.

وی گفت:در این راستا 27 طرح در بخش های گردشگری،کشاورزی،صنعتی و خدماتی در استان مجوز بی نام صادر شده و سیکل را کم کرده ایم تا متقاضیان بهتر بتوانند در راه اندازی کسب و کار وارد عرصه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام  بر ضرورت تغییر روش ها برای تولید بهتر تاکید کرد و افزود:تغییر نگرش در وام گیرنده و وام دهنده و مجوز گیرنده و مجوز دهنده باید ایجاد شود و برخی ها به نام صنعت تسهیلات دریافت می کنند در کارهای دیگر هزینه می کنند و این باعث ورشکستگی و ایجاد مشکلات می شود.

درویشی با اشاره به تغییر نگرش کشاورزان در تغییر الگوی کشت و آبیاری افزود:گام های خوبی در این حوزه برداشته شده و نیاز است از اشتغال های نوپدید حمایت و کارخانه های بزرگ،متوسط و کوچک نیز ایجاد شود.

وی گفت:بر حسب احساس نیاز و کمک به رفع مشکلات و نقد مسایل و پذیرش واقعیت ها با متقاضیان بخش کسب و کار جلسه داریم تا با درک مشترک از قضایا بتوانیم گامی موثر در رفع مسایل و مشکلات بخش تولید برداریم.

معاون استاندار ایلام  با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات در شهرستان قابل حل است افزود: بخشی از مشکلات نیز در استان و بخشی را نیز در کارگروه ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرداخت  یکهزار و 230میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان گفت: تمام بخشودگی ها و استمهال ها برای این است که تولید کننده تولیدش را راه بندازد و بتواند به کارش ادامه دهد و از این فرصت استفاده کند.

درویشی برضرورت تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها توسط فرمانداران هر دو هفته یکبار تاکید کرد و گفت:کسانی که می خواهند کسب و کار راه اندازی کنند باید چرخه را بدانند و راه های مختلف را با هم ببینند و بعد وارد این عرصه شوند و البته باید زمینه برای این مهم هم فراهم شود و روند تسهیل شود.

وی با اشاره به فاز دوم تسهیلات اشتغالزا در استان افزود:این فاز برای بسته و تکمیل زنجیره است و می شود با این تهسیلات گام جدی در حوزه اشتغال استان برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با شاره به ظرفیت های دهلران در حوزه های نفت و گاز و کشاورزی گفت: باید سرمایه وارد منطقه شود و یکی از راه ها هم استفاده از تسهیلات است و راه دیگر هم رغبت سرمایه گذاران است که باید وارد عمل شوند.

وی گفت: دولت در حوزه نفت و گاز شهرستان سرمایه گذاری های کلانی داشته ودر شرایط مساوی حق با بکار گیری نیروهای بومی است و این مهم به جحد دنبال می شود.

درویشی بر ضرورت صنایع پائین دستی و کنار دستی در این حوزه ها تاکید کرد و افزود:ضمن کار روی مهارت آموزسی باید همه دست در دست هم کسب و کار جدید ایجاد و باید از واحدهای فعال حمایت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی استان هم گفت: 50درصد محصولات کشاورزی استان در دهلران تولید می شود و این شهرستان بخوبی جایگاه خود را در استان و کشور پیدا کرده است.

سید تراب میری افزود: در سه سال گذشته بیش از 10هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی دهلران در حوزه زیرساختی سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان هم گفت: در حوزه گردشگری دهلران در غار هویر بیشه دراز و کمپ کویر نوردی ابوغویر زمینه برای سرمایه گذاری فراهم است.

عبدالمالک شنبه زاده افزود:در حوزه بوم گردی دهلران نیز آماده پذیرای سرمایه گذار هستیم.

در این نشست متقاضیان راه اندازی کسب و کار و صاحبان صنایع و اشتغال و کارگاه ها نیز نظرات و پیشنهادات و مسایل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است