معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور

6 هزار میلیارد ریال برای جنگل کاری استان های زاگرس نشین هزینه می شود

6 هزار میلیارد ریال برای جنگل کاری استان های زاگرس نشین هزینه می شود

خلیل آقایی  در  بازدید از طرح های جنگل کاری و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: از 14 میلیون هکتار عرصه جنگلی کشور 6 میلیون هکتار آن در 11 استان زاگرس نشین قرار گرفته است.
وی افزود: تمرکز سال جاری در بحث مدیریت پایدار جنگل های زاگرس است که برای حفظ، احیاء و توسعه جنگل های زاگرس 6 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به هزینه 600 میلیارد ریالی جنگل کاری سال گذشته در عرصه 25 هزار هکتار یادآور شد: امسال برای جنگل کاری در عرصه 50 هزار هکتار بالغ بر یک هزار میلیارد ریال هزینه می شود.
آقایی با اشاره به فعالیت سازه ای آبخیزداری سال گذشته در بیش از 6 هزار نقطه کشور تاکید کرد: احیای مراتع در سطح یک میلیون هکتار و 25 هزار هکتار جنگل کاری از دیگر اقدامات سال گذشته است.
وی اضافه کرد: تاکنون در سطح 40 میلیون هکتار از اراضی کار کاداکستر انجام شده که این امر نقش مهمی در تثبیت مالکیت، مستثنیات، حقوق مردم و رفع اختلاف بین دولت و مردم داشده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از عملیات اجرایی 600 حوزه آبخیز در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال این میزان به یک هزار و 200 هکتار افزایش می یابد و در این حوزه بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی استان ایلام را از حیث جنگل کاری در سال گذشته استان برتر کشور عنوان کرد.

** جنگل کاری 2 هزار هکتار از عرصه های بیابانی دهلران
فرماندار دهلران نیز در گفت و گو با ایرنا به وسعت عرصه های بیابانی شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه جنگل کاری و اجرای طرح های آبخیزداری در این شهرستان ضروری است.
مجید عسگری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان جنگل کاری شده است، اظهار داشت: افزایش اعتبارات در این حوزه نقش موثری در جلوگیری از بیابان زایی در این شهرستان مرزی با وسعت بیابانی دارد.
وی افزود: سال گذشته هشت پروژه آبخیزداری با هزینه 30 میلیارد ریال در شهرستان دهلران اجرا شده که نیاز است با افزایش سقف اعتبارات این حوزه شاهد افزایش این طرح ها در شهرستان گرمسیری دهلران باشیم.
دهلران دارای 94 هزار هکتار عرصه جنگلی است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است