فرماندار دهلران

12 هزار میلیارد ریال برای توسعه میدان نفتی دانان هزینه می شود

12 هزار میلیارد ریال برای توسعه میدان نفتی دانان هزینه می شود

مجید عسگری اظهارداشت: فعالیت این پروژه در آینده نزدیک شروع می شود.


وی با بیان اینکه چهار درصد این اعتبار به کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص دارد، افزود: این مقدار حدود 480 میلیارد ریال است که در اختیار شورای برنامه ‌ریزی شهرستان برای توسعه این میدان نفتی هزینه خواهد شد.


فرماندار دهلران تاکید کرد: پروژه هایی که نیاز است از این محل اجرا شوند تدوین و مشخص شده و تکمیل زیرساخت های مرز چیلات، شهرداری های شهرستان، حذف پیج نصریان و ... نیز از این محل اجرا می شوند.


عسگری یادآور شد: پروژه دانان در یک بازه زمانی یکساله کار خود را در شهرستان دهلران آغاز و مجموعه فعالیت های اجرایی این پروژه علاوه بر اینکه منجر به توسعه استان می شود، تعداد قابل توجهی اشتغالزایی نیز ایجاد خواهد کرد.


میدان نفتی دانان سال ۱۳۸۶ کشف و تولید نفت از آن سال ۱۳۹۳ آغاز شد.


این میدان در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلران و ۸۰ کیلومتری شمال غربی اندیمشک قرار داشته و مخازن اصلی این میدان مخزن آسماری و مخزن بنگستان (شامل سازندهای ایلام و سروک) است.


هم ‌اکنون ظرفیت تولید نفت خام میدان دانان بطور میانگین معادل ۲۶ هزار بشکه در روز است، که از طریق خط لوله به واحد بهره ‌برداری دهلران انتقال و پس از شیرین‌ سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ بطول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک ‌زدایی چشمه ‌خوش ارسال می‌شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است