معاون اقتصادی استاندار ایلام

کشاورزان محصول خود را به مراکز مجاز تحویل دهند

کشاورزان محصول خود را به مراکز مجاز تحویل دهند

حیدر نعمتی  در بازدید از سیلوهای ذخیره گندم دهلران گفت: با توجه به فصل برداشت کشاورزان دقت کنند محصول خود را به مراکز مجاز تحویل دهند تا در خصوص دریافت بهای گندم مشکلی نداشته باشند.


وی با اشاره به رشد برداشت گندم در استان و تحویل به مراکز خرید افزود: پیش بینی ها از برداشت 300هزار تن گندم در استان خبر می دهد و سیلوهای ذخیره گندم در استان نیز مهیای خریداری گندم مازاد کشاورزان هستند.


معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: گندم بعنوان یک محصول استراتژیک هر ساله خرید تضمینی آن از طریق شورای اقتصاد پیگیری و مصوبه آن برای اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

** 550 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان بزودی پرداخت می شود


مدیر کل غله استان ایلام نیز گفت: با پیگیری های بعمل آمده به زودی مطالبات 550 میلیارد ریالی کشاورزان پرداخت می شود.


کامران سلیمان پور اضافه کرد: از آغاز فصل برداشت گندم در استان و بویژه مناطق گرمسیری 140 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده ست.


وی یادآور شد: تاکنون یک هزار و 390 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان به روز پرداخت شده و 550 میلیارد ریال مطالبات آنها که با تاخیر مواجه شده با پیگیری ها و تامین اعتبار بزودی پرداخت خواهد شد.


مدیرکل غله ایلام با اشاره به خرید 19 هزار تن کلزا از کشاورزان گفت: برداشت کلزا در استان از رشد 70 درصد نسبت به پارسال برخوردار است و تاکنون 95 درصد مطالبات کلزاکاران که بالغ بر 570 میلیارد ریال است، پرداخت شده است.


فرماندار دهلران هم گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 126 هزار تن گندم در شهرستان تحویل مراکز خرید شده است.


مجید عسگری افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این میزان به 140 هزار تن برسد.


وی گفت: تا کنون بیش از 12 هزار تن کلزا نیز در شهرستان خریداری شده است.


فرماندار دهلران گفت: 50 درصد محصول تولیدی کلزا و گندم استان مربوط به این شهرستان مرزی است.


شهرستان مرزی دهلران با 50 هزار هکتار اراضی آبی و دیم قطب کشاورزی ایلام است که سالانه نیمی از محصولات کشاروزی استان در این شهرستان تولید می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است