مدیرکل امور اقتصادی استانداری ایلام

دولت برای بازگشایی مرز چیلات اهتمام جدی دارد

دولت برای بازگشایی مرز چیلات اهتمام جدی دارد

احمد جمالوندی اظهار داشت: با رونق گرفتن مرز بین المللی مهران و توسعه مراودات تجاری و بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق توسعه بازارچه های مرزی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازارچه مرزی چنگوله - شهابی و مرز چیلات و هلاله شمالی از جمله مبادی ورودی استان ایلام با کشور عراق هستند که به جد مورد پیگیری و تلاش مسئولان استانی و کشوری برای برقراری مراودات تجاری و تسهیل در امر روابط اقتصادی خارجی هستند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری ایلام افزود: یکی از این مرزها مرز چیلات در شهرستان دهلران است که حتی در نشست روز گذشته استاندار ایلام و نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق، مورد پیگیری قرار گرفت که خواستار اهتمام جدی دولت برای بازگشایی این مرز داشته باشند.

جمالوندی گفت: بدون شک تاکید بر هماهنگی لازم برای ارتباط با طرف عراقی به منظور آماده سازی و عملیاتی شده این بازارچه و ایجاد زیرساخت های لازم در آن سوی مرز نکته مثبتی برای تسریع در روند این بازارچه خواهد بود.

وی اظهار داشت: ماه گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در نشست با استاندار جدید استان واسط عراق پیگیر بازگشایی مرز چنگوله شده بود که با توجه به تکمیل زیرساخت های این بازارچه در استان قول مساعد دولت عراق برای راه اندازی آن بارقه امیدی برای توسعه این بازارچه و نوید بخش رونق تجاری و توسعه مرزی در دو استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مرزهای استان ایلام با کشور عراق به دلیل برخورداری از امنیت بالا و اشتراکات قومی و مذهبی و فرهنگی مردم دو طرف مرز دارای ظرفیت ویژه ای برای توسعه ارتباطات دوجانبه است.
استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است