وزیر راه و شهرسازی

هشت هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

هشت هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

 محمد اسلامی  در بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به مهران  اظهار داشت: در ستاد مرکزی اربعین برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی تمهیداتی اندیشیده شده و برنامه افزایش قطارها، پروازها و اتوبوس ها را در دستور کار داریم.


وی از بکارگیری هشت هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین خبر داد و افزود: علاوه بر این تعدادی نیز به صورت ذخیزه پیش بینی شده که در صورت نیاز به ناوگان حمل و نقل جاده ای اضافه شوند.


وزیر راه و شهرسازی از عدم افزایش قیمت ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش قیمت نداریم مگر همان قیمت هایی که بصورت قانونی برای اتوبوس ها و راه آهن اضافه شده و قیمت های اول سال ملاک است.


اسلامی با اشاره به توجه به زیرساخت های جاده ای و خطوط مواصلاتی تاکید کرد: با نزدیکی به فصل اربعین با تقاضاهای بیشتری مواجه می شویم، امسال پیش بینی می شود تعداد زائران به سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد، لذا به روز کردن ظرفیت ها و امکانات مطابق به افزایش تعداد زائران الزامیست.


وی اضافه کرد: جایی که نیاز است باند دوم اضافه و یا تعریض انجام شود در استان های خوزستان و ایلام اقدامات را انجام یا در دست اقدام داریم و در این حوزه کارها بخوبی پیش می رود.

وزیر راه و شهرسازی به پایانه ها و محفوظات بهره برداری آنها اشاره و تاکید کرد: در این پایانه ها امروز مقیاس، نوع و کیفیت بهره برداری فرق کرده و با ۲ وضعیت روبرو هستیم.


اسلامی یادآور شد: برخی پایانه ها قابلیت و آمادگی برای عبور و مرور و ترانزیت و تبادلات تجاری دارند و برخی دیگر برای ایام اربعین و خدمت به زائران پیش بینی شده اند و در استان های ایلام و خوزستان ظرفیت پایانه ها افزایش داده شده و تا هفدهم مهر که اولین روز از دوره ۱۰ روزه اربعین است، آخرین نیازسنجی صورت گرفته است.


وی با اشاره به برخی کاستی های مرز مهران در سال گذشته یادآور شد: به همت استاندار ایلام این کاستی ها مرتفع شده و امسال در مرز مهران جاده دسترسی به پایانه برکت برای تسهیل در عبور و مرور انجام گرفته و طراحی موکب ها طوری انجام شده که موجب تداخل در تردد نشوند.


وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور دهلران به مهران و اندیمشک و دو بانده کردن آن گفت: ماده ۵۶ اخذ شده و نیاز است سرمایه گذار وارد کار شود و با تضمین دولت بازپرداخت انجام می دهیم.

اسلامی در خصوص اتصال بزرگراه خرم آباد به پل زال و مورموری به دهلران و چیلات هم گفت: بررسی های مقدماتی انجام شده و این دو طرح تاثیر خوبی در توسعه استان و شهرستان دارند و امیدواریم این اقدامات کمک کنند که شکوفایی در دهلران و استان بیشتر شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است