بازار دهلران زیر ذره بین مسئولان

ضرورت ساماندهی بازار دهلران ازکنترل قیمت ها تا حذف دستفروشان

ضرورت ساماندهی بازار دهلران ازکنترل قیمت ها تا حذف دستفروشان

شهروندان شهر مرزی دهلرانی اعتقاد دارند : قیمت بسیاری از کالاها از میوه و تره بار ، اقلام خوراکی تا پوشاک و لوازم ونهادهای زراعی در این شهر کم و بیش گرانتر از دیگر مناطق است.


براین مبنا برخی از شهروندان دهلران ترجیح می دهند که کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز خود را از استان خوزستان به خصوص در شهرهای همجوار دزفول و اندیمشک استان خوزستان خریداری کنند.


اما بعضی دیگر از اهالی خرید از دیگر شهرها را اقدامی غیر اصولیس و مستلزم رفت و امد طولانی و هزینه بر دانسته و بر لزوم ساماندهی بازار دهلران تاکید دارند.


آنچه مردم از مسئولان می خواهند این است که نظارت ها را بیشتر و با گران فروشی به جد برخورد کنند تا قیمت ها ثبات داشته باشند.


مسئولان دهلران نیز با اذعان بر مواردی از گرانفروشی، از طریق سازوکارهای قانونی و نظارتی به دنبال ساماندهی بازار هستند.


به این منظور چندی است که نشست های متعددی به منظور هماهنگی اقدام ها برای کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار برگزار می شود که در این میان نقش کمیته تنظیم بازار شهرستان که با جدیت وارد این کارزار شده ، بارز تر است.


در جهت خواسته مردم و از طرفی با توجه به رسالت ذاتی کمیته تنظیم بازار شهرستان این روزها جنب و جوش ها برای نظارت بر بازار و تشدید نظارت ها سرعت گرفته و مسئولان با جدیت و حضور در بازار سعی دارند که این مهم را بیش از پیش دنبال کنند.


فرماندار دهلران به عنوان رییس کمیته تنظیم بازار روز چهارشنبه به همراه دیگر اعضای این کمیته در جهت از بازار دهلران بازدید و چند وچون قیمت ها را بررسی کردند.


در این بازدیدها مدیران شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی ،غله،شهردار و راهنمایی و رانندگی فرماندار را همراهی کردند.


فرماندار دهلران به منظور نظارت بر بازار و قیمت ها و اجرای مصوبه شورای ترافیک وارد بازار شد و از بازارچه میوه و تره بار و چندین واحد نانوایی بازدید کرد.


رییس و اعضای کمیته تنظیم بازار همچنین از بازار میوه و تره بار نیز بازدید کردند و با کسبه این بازار که به فعالیت گسترده دوره گرد ها و دستفروش ها در دهلران اعتراض دارند گفت وگو کردند.


سید حسینعلی موسوی در جریان بازدید از بازارچه میوه و تره گفت: شورای ترافیک شهرستان دهلران اخیرا پیشنهاد جمع اوری دستفروشی ها و میوه فروش های دوره گرد را تصویب کرده است.


وی با تاکید بر تسریع در اجرای این مصوبه و انتقاد از روند کند اجرای ان افزود: دستگاه های متولی هر چه زودتر باید این مصوبه را عملیاتی کنند.
فرماندار دهلران همچنین در بازدید از نانوایی ها بر ضرورت کیفیت پخت نان تاکید کرد.


بعد از گفت وگو ها و تاکیدهای امروز دستگاه های متولی تنظیم بازار بیشتر پی به اهمیت تشدید نظارت های صنفی تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود و ثبات قیمت ها در بازار ادامه داشته باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است