-دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام

۳۷ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در ایلام تسهیلات اشتغالزایی گرفتند

۳۷ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در ایلام تسهیلات اشتغالزایی گرفتند

ساسان کرمشاهی  در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار داشت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای اشتغال این افراد هزینه شده است.


وی به آموزش ۳۷ هزار نفر در سطح استان در زمینه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد از رویکردهای مهم و تاثیرگذار دولت است و تاکنون موفقیت های زیادی داشته است.


دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام از همکاری ۱۸۶ سازمان مردم نهاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این سازمان در زمینه های پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا و خانواده های آنان فعالیت دارند.


کرمشاهی به طرح یاری گران زندگی نیز پرداخت و تاکید کرد: این طرح در راستای منویات رهبری بعنوان اصل اول مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت و حمایت های اجتماعی از بهبود یافتگان دنبال می شود.


وی اضافه کرد: اولین مرحله این طرح با محوریت آموزش و پرورش است که منابع این طرح شامل ۵۰ درصد از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد شورای اجتماعی وزارت کشور و ۲۵ درصد نیز توسط آموزش و پرورش است.


فرماندار دهلران نیز به نقش شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان و تصمیات آن اشاره کرد و افزود: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر آحاد جامعه و دستگاه ها در همه مراحل آموزش، درمان و صیانت وظایفی دارند که باید با احساس مسئولیت آنها را دنبال کنند.


مجید عسگری تاکید کرد: متناسب با جامعه هدف برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه های آموزش، پیشگیری و صیانت دنبال می شود.


فرماندار دهلران بر ضرورت اجرای طرح یاری گران زندگی در شهرستان تاکید کرد و افزود: مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر در دهلران باید دقیق رصد و اجرایی شوند و نتایج آنها در جامعه ملموس باشد.


عسگری از فعالیت ۱۶ سازمان مردم نهاد این شهرستان در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا به این بلای خانمان سوز خبر داد و افزود: طی ۶ ماهه اول سال جاری با تسهیلات ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی زمینه اشتغال هفت نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد فراهم شد.

۷۱۷۵/۶۱۱۹

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است