فرماندار دهلران

200هزار اس دام عشایر کوچرو از مراتع دهلران تعلیف می کنند

200هزار اس دام عشایر کوچرو از مراتع دهلران تعلیف می کنند

مجید عسگری  در نشست شورای عشایری این شهرستان گفت: 800 خانوار عشایر کوچرو استان های همدان،لرستان،کرمانشاه و شهرستان های استان هر ساله در مناطق قشلاقی این شهرستان واقع در بخش های مرکزی؛موسیان و دشت عباس با جمعیت دامی 200هزار راسی مستقر می شوند.
وی این نشست را گامی در جهت برنامه ریزی برای نحوه استقرار این عشایر دانست و افزود:تکالیف مدیران کل امور عشایر این استان ها در این نشست مشخص و مصوباتی نیز برای اجرا داشت که موجب تسریع در خدمت رسانی به عشایر خواهد شد. 
فرماندار دهلران بر ضرورت رعایت سقف پروانه چرای دام توسط عشایر کوچنده تاکید و اضافه کرد: رعایت تقویم کوچ و مسایل بهداشتی، عدم استقرار در حاشیه شهرها و نوار مرزی، پلاک کوبی،واکسیناسیون از مبداء از دیگر موضوعاتی هستند که عشایر کوچروباید مد نظر داشته باشند.
عسگری با اشاره به بحث مهار آبهای مرزی،سامانه گرمسیری،احیای دشت ها و افزایش اراضی کشاورزی و پروژه های صنعتی در شهرستان وکاهش سطح مراتع افزود:از ورود عشایر بدون چرای دام به شهرستان جلوگیری می شود.
امام جمعه دهلران هم به نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی اشاره کد و گفت: از اهتمام و توجه ویژه مسئولان به جامعه عشایر و رسیدگی به مسایل و موضوعات آنان تقدیر می شود. 
سید محسن موسوی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در بین عشایرتاکید کرد و افزود: عشایر طبق پروانه دام در شهرستان ساماندهی شوند. 
سرهنگ علی آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران هم گفت:با توجه به اسقرار عشایر در جوار مرز لذا رعایت یک سری موضوعات ضرورت دارد.
رئیس امور عشایر دهلران هم گفت: مناطقی چون برتش، چیلات، چشمه خوش، ابوغریب، عین غانم، چم هندی، بلتا، سپتون، نصریان، گره پشمی، فسیل، بیات، نهر عنبر، چمسری و ابراهیم قتال محل استقرار این عشایر هستند.
ولی پالیزبان با اشاره به یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری دهلران گفت: عشایر شهرستان نیز دارای ۱۷۰ هزار راس دام هستند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است