با حضور وزیر نیرو انجام شد

افتتاح مجتمع آبرسانی وحدت و انقلاب

افتتاح مجتمع آبرسانی وحدت و انقلاب

 وزیر نیرو گفت:58 پروژه در بخش های آب و برق و فاضلاب در استان ایلام در حال اجراست.

رضا اردکانیان در آئین افتتاح پروژه آبرسانی به 17 روستای شهرستان دهلران گفت:این پروژه ها بطور میانگین از پیشرفت 52 درصد برخوردار هستند.

وی افزود: برای این پروژه ها بالغ بر 48هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

وزیر نیرو از آبرسانی به 91 روستای استان خبرداد و افزود: برای این طرح ها نیز بالغ بر 350میلیارد ریال هزینه شده است که 13هزار نفر در استان از نعمت آب شرب در روستاها بهره مند می شوند.

اردکانیان تعدادی از روستاهای استان هم باقی مانده که امیدواریم هرچه زودتر از نعمت آب شرب ساله بهره مند شوند.

وی گفت:برنامه داریم تا پایان سال جاری 921 هزار نفر از جمعیت روستایی را از نعمت آب شرب سالم بهره مند کنیم.

رضا اردکانیان  گفت:با اجرا و تکمیل و بهره برداری از طرح های آبرسانی در دست اقدام این امر محقق و آب شرب سالم و پایدار برای روستائیان تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 حدود 900هزار نفر از جمعیت روستایی از آب شرب برخوردار بوده اند افزود: الین آمار هم اکنون 6میلیون و 800هزار نفر هستند.

وزیر نیرو گفت:با ادامه روند آبرسانی ها بناداریم این آمار را به 10 میلیون نفر برسانیم.

اردکانیان گفت: از سال 92 تا کنون 10هزار و 360 روستا در کشور آبرسانی شدشه اند که نشان از همت دولت در این زمینه دارد.

فرماندار دهلران هم  در آئین بهره برداری از مجتمع آبرسانی وحدت و انقلاب با حضور وزیر نیرو گفت: تسریع در عملیات اجرایی سد میمه و سامانه گرمسیری در شهرستان دهلران از ضرورت ها هستند.

مجید عسگری گفت:سد میمه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و تحت پوشش داشتن 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نیازمند بودجه جهت تسریع در عملیات اجرایی است.

وی با اشاره به طرح سامانه گرمسیری افزود: این پروژه نیز با 30درصد پیشرفت فیزیکی و 5هزار هکتار اراضی تحت پوشش نیازمند اعتبار و تامین آب می باشد .

فرماندار دهلران به 3هزار هکتار اراضی کشاورزی برتش نیز اشاره و گفت:تامین اعتبار برای این پروژه و از طرفی رفع مشکل دسترسی به پروژه های آب روستایی در آن طرف رودخانه میمه و احداث جاده دسترسی بر روی این رودخانه از ضرورت ها هستند.

عسگری به مشکلات تامین آب شرب روستاهای بخش مرکزی از سابق و پروژه آبرسانی به مجتمع وحدت و انقلاب هم اشاره و گفت: برای این پروژه که 17 روستای شهرستان با جمعیت 5هزار نفر را پوشش می دهد بالغ بر 127 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شد.

فرماندار دهلران افزود:  احداث سه حلقه چاه و یکهزار و 500متر مکعب مخزن بتنی و 44کیلومتر خط انتقال برای این پروژه انجام شده است و با بهره برداری آن تا حدودی مشکلات آب شرب این روستاها مرتفع می شود.

وی تقویت پست های برق شهرستان را از دیگر مطالبات ذکر کرد و افزود:خطوط انتقال و شبکه های آب شرب شهری و روستایی این شهرستان فرسوده و نیازمند تعویض هستند.

امام جمعه دهلران هم گفت:تعرفه های آب و برق و حق آب کشاورزی شهرستان بسیار بالاست و نیاز است در این زمینه به این شهرستان گرمسیری و کاهش تعرفه ها توجه ویژه شود.

سید محسن موسوی گفت:تقویت پست های برق و تسریع در سد میمه و مطالعات سد چیخاب و توجه به اختصاص آب مورد نیاز از سد کرخه به کشاورزان دشت عباس از دیگر مطالبات است.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان هم گفت: از 70 روستای شهرستان دهلران با 22 هزار نفر جمعیت 33 روستا  در این دولت از  نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.

نوراله تیموری افزود:تنها دو روستای شهرستان از نعمت آب شرب محروم هستند که تا پایان سال مشکل این دو روستا نیز مرتفع می شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است