مدیرکل محیط زیست استان ایلام

مجتمع آبگرم ظرفیتی کم نظیر برای رونق گردشگری دهلران است

مجتمع آبگرم ظرفیتی کم نظیر برای رونق گردشگری دهلران است

غلامرضا ابدالی در نشست بررسی مشکلات مجتمع آبگرم دهلران اظهار داشت: برابر قانون برنامه ششم توسعه حفاظت ، مدیریت و بهره برداری از چشمه های آبگرم به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به حفاظت از عرصه ها ، چشمه ها و بهره برداری از این نقاط افزود: بهره بردار آبگرم دهلران مشکلاتی با دامداران منطقه و شهرداری داشت که بخوبی پیگیری شدند و تا حدودی رفع و دستورات لازم برای پیگیری ها توسط فرماندار و متولیان در شهرستان صادر شده است.

مدیرکل محیط زیست ایلام یادآور شد: تلاش می شود شهرستان دهلران از ظرفیت این مجموعه گردشگری بهره مند و مزایای آن نصیب مردم منطقه و این ظرفیت بیش از پیش به کشور معرفی شود.

ابدالی به وجود چهار گونه حمایت شده خفاش در دهلران اشاره و اضافه کرد: کاراکال، شاه روباه و روباه شنی از دیگر گونه های جانوری دهلران هستند که شناسایی شده اند.

وی گفت: در ۸۰ زیستگاه گونه جانوری استان ۴۶ نوع پستاندار، ۲۵ گونه پرنده و ۲۰ گونه مار وجود دارد.

فرماندار دهلران چشمه های آبگرم، غار خفاش، چشمه های قیر، آبشارهای طبیعی و آثار تاریخی و تفریحی را از ظرفیت های گردشگری دهلران ذکر کرد و گفت: دولت تلاش می کند با همکاری بخش خصوصی این ظرفیت ها را شکوفا کند.

مجید عسگری با اشاره به سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در چشمه های آبگرم دهلران افزود: باید زمینه برای حضور سرمایه گذار در جهت رغبت بیشتر فراهم و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

وی خواستار تعیین محدوده گردشگری مجتمع آبگرم شد و گفت: تلاش می شود تا مشکلات این مجتمع مرتفع و زمینه بیش از پیش برای بهره مندی شهرستان از مزایای ان فراهم شود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است