نشست هماهنگی یک طرح ملی

نشست هماهنگی طرح ملی جنگل کاری در دهلران برگزار شد.

نشست هماهنگی طرح ملی جنگل کاری در دهلران برگزار شد.

 

فرماندار دهلران در این نشست بر ضرورت مشارکت آحاد مردم و بویژه دستگاه های اجرایی در این طرح تاکید کرد و افزود:همه باید به توسعه جنگل کاری و اجرای نهضت سبز کمک کنند و در این راستا احساس مسئولیت داشته باشند.

وی بر ضرورت حفظ،احیا و توسعه جنگل کاری تاکید کرد و گفت:باید اهمیت این موضوع بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

فرماندار دهلران نقش رسانه های و فضای مجازی و صدا و سیما در این زمینه یادآورد شدو افزود:در زمینه جنگل کاری در اراضی بیابانی شهرستان در دوسال گذشته اقدامات خوب و مفیدی انجام و در دست اقدام است که این نشان از توجه دولت به این موضوع مهم است.

عسگری با اشاره به پیشس بینی اجرای جنگل کاری در سطح 8هزار هکتار از اراضی بیابانی استان در قالب طرح ملی وحدت نهالکاری گفت:سهم شهرستان دهلران ازاین میزان 25 درصد است که نیازمند عزم  مشارکت احاد مردم با توجه به وسعت اراضی بیابانی شهرستان می باشد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران گفت: همزمان با طرح ملی وحدت نهالکاری ۲ هزار هکتار از اراضی بیابانی دهلران جنگل کاری می شود.

نصراله پارسه اظهار داشت: از این میزان یک هزار هکتار در منطقه برتش و یک هزار هکتار نیز در حومه شهر دهلران قرار دارد.

وی بر ضرورت مشارکت عمومی در این طرح تاکید کرد و افزود: این سطح با گونه های کنار، کهور، بلوط، بادام، بنه و زالزاک نهالکاری می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران با اشاره به وجود ۲۵۹ هزار هکتار سطح عرصه بیابانی شهرستان گفت: تاکنون از این میزان ۴۰ هزار هکتار بیابان زدایی شده ست.

پارسه از بیابان زدایی در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: کار بیابان زدایی در ۲۰ هزار هکتار دیگر برای سال آینده پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای نهضت سبز در روستاهای ابوغویر، چم هندی، صمانه و سادات دانشگر افزود: در برنامه سال جاری همچنین ۵۰۰ هکتار از اراضی کوهستانی بخش های زرین آباد و سراب میمه با بذر غنی سازی و نهالکاری می شود.

این آئین روز سی ام آبان ماه در دهلران برگزار می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است