المپیاد ورزشی مدارس

ششمین المپیاد درون مدرسه ای در دهلران آغاز شد

ششمین المپیاد درون مدرسه ای در دهلران آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام  در آئین المپیاد درون مدرسه ای در دهلران گفت: بر اساس برنامه ریزی ها ۴۰ درصد دانش آموزان مدارس استان در این المپیادها حضور خواهند داشت.

ملیحه اسلامی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه در شهرستان های ایلام، دره و شهر وآبدانان و آغاز بکار آن در دهلران افزود: پیش بینی می شود بیشتر از سهمیه اختصاصی یعنی تا ۶۰ درصد دانش آموزان را در این ورزش ها مشارکت دهیم.

وی به ۱۵ رشته ورزشی این المپیادها اشاره و اظهار کرد: استعدادیابی دانش آموزان و ترویج ورزش های بومی محلی از اهداف این المپیاد اشت.

فرماندار دهلران نیز به نقش ورزش در سلامت و زندگی اشاره و گفت: المپیادهای درون مدرسه ای در واقع فرصتی است که دانش آموزان توان خود را در رشته های ورزشی مورد علاقه نشان دهند و این سکوی پروازی است برای موفقیت های بیشتر در امر ورزش که دانش اموزان باید قدر این فرصت را بدانند.

مجید عسگری بر ضرورت توسعه ورزش در مدارس تاکید کرد و افزود: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و باید در موضوع سلامت و ورزش نیز سرآمد باشند.

وی به نقش المپیادهای درون مدرسه ای در توسعه ورزش و بروز و ظهور استعدادهای ورزشی اشاره و اضافه کرد: این المپیاد فرصتی است که دانش آموزان در رقابت های ورزشی سالم با هم سن و سال های خود علاوه بر پیگیری ورزش استعدادهای خود را بروز دهند. 

مدیر آموزش و پرورش دهلران هم گفت: این المپیاد در سطح همه مدارس شهر دهلران و در همه مقاطع بمدت یک ماه برگزار می شود.

سید غلامرضا موسوی افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس دهلران در رشته های هندبال، فوتسال، والیبال، بومی محلی، شطرنج، بدمینتون و طناب زنی با هم رقابت می کنند. 

شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است