مدیر امور آب شهرستان دهلران

عملیات ترمیم شبکه آبرسانی رهبری در دهلران آغاز شد

عملیات ترمیم شبکه آبرسانی رهبری در دهلران آغاز شد

لوله های انتقال آب شبکه آبرسانی مقام معظم رهبری در عین خوش، چم هندی و ابوغویر بخش شهرستان موسیان شهرستان دهلران بر اثر بارندگی های سیلابی ۲ روز گذشته دچار خسارت شد.

محمدباقر مرادی  در این خصوص افزود: در اثر شدت بارندگی های اخیر لوله های ۲ هزار میلیمتری و یک هزار و ۶۰۰ میلیمتری انتقال آب به اراضی کشاورزی عین خوش و چم هندی که در مسیر رودخانه بوده اند، دچار شکستگی شده است.

وی اظهار داشت: لوله های مورد نیاز برای جایگزینی به منطقه انتقال داده شده است و هم اکنون عوامل امور آب مشغول فعالیت هستند تا مشکل را رفع کنند.

مدیر امور آب دهلران تاکید کرد: با توجه به بافت ریزدانه و ماسه ای منطقه عملیات ترمیم با مشکلاتی مواجه است اما تلاش می شود هر چه سریعتر مشکل برطرف شود.

مرادی گفت: شبکه آبرسانی ای یک، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار و شبکه ای دو، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار تحت پوشش دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بسیج امکانات و تلاش عوامل عملیات، ترمیم در کمترین زمان ممکن در صورت مساعد بودن شرایط جوی انجام گیرد.

اراضی عین خوش و چم هندی بخش موسیان شهرستان دهلران جزو طرح احیای ۵۰ هزار هکتاری رهبری هستند که در قالب طرح آبرسانی کرخه در حوزه استان ایلام قرار دارند.

شهرستان ۶۵ هزار نفری دهلران در ۲۲۸ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای ۶۵ روستا با جمعیت بیش از ۲۴ هزار نفر است.

هم اکنون ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه هشت هزار میلیارد ریال است.

دهلران با توجه به تولید سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال نقش مهمی در تولید و اشتغال و درآمدزایی در بخش کشاورزی دارد.

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم، ۵۰ هزار تن ذرت، بیش از ۱۰ هزار تن کلزا و ۷۰ هزار تن سبزی و صیفی در این شهرستان تولید می شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است