فرماندار دهلران

پیشگیری و آموزش در بحث آنفلوآنزا در کانون توجه باشد

پیشگیری و آموزش در بحث آنفلوآنزا در کانون توجه باشد

مجید عسگری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع آنفلوآنزا گفت:با توجه یه اهمیت موضوع نیاز است متولیان با دقت و حساسیت بیشتر پیشگیری آموزش را در شهرستان در شهرها،بخش ها وروستاها را دنبال کنند.

وی بر ضرورت توجه به گروه های حساس و در معرض خطر تاکید کرد و افزود:ارائه آموزش های همگانی،نصب بنر،اسفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی و رعایت توصیه های بهداشتی بویزه در جاهایی که تمرکز جمعیت بیشتر است در راستای پیشگیری مد نظر باشد.

فرماندار دهلران گفت: شناسایی کانون های آلوده و کنترل مبادی ورودی و گزارش تلفات غیرمعمول پرندگان از دیگر نکاتی است که نیازمند تلاش همگانی هستند.

عسگری خواستار آمادگی مراکز بیمارستانی و درمانی  شهرستان شد و افزود:ادارات نیز با توجه به اهمیت موضوع مجموعه متولیان بهداشت و درمان را در امر پیشگیری و آموزش یاری کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن کشور در مسیر پرندگان مهاجر،پیشرفت صنعت مرغداری در کشور،وجود کشورهای همسایه که سطح آلودگی در آنها بالاست گفت: همه این موارد موجب تسریع در شیوع بیماری هستند و از طرفی می تواند تلفات سنگینی بر مرغداری ها در بعد اقتصاد ملی وارد کند که از طریق صنعت بیمه حمایت از خسارت دیدگان بویژه در بخش طیور مد نظر باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است