معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام

اجرای سامانه گرمسیری در موسیان 63 درصد پیشرفت یافت

اجرای سامانه گرمسیری در موسیان 63 درصد پیشرفت یافت

ایوب درویشی در بازدید از سامانه گرمسیری، سد میمه و اراضی فکه اظهار کرد: از 67 کیلومتر این فاز از سامانه که از سه راهی کاور تا دشت موسیان است 52 کیلومتر لوله گذاری انجام و 15 کیلومتر باقی مانده است.


وی با اشاره به کمبود اعتبار این طرح و نیاز آن به تزریق اعتبار بیشتر افزود: پیگیری ها در سطح ملی برای این طرح در حال انجام است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: حدود پنج هزار هکتار از اراضی دهلران تحت پوشش این سامانه می باشد.


درویشی گفت: شبکه های فرعی اراضی توسط جهاد کشاورزی بخوبی در حال انجام و در صورت تامین آب،مورد استفاده کشاورزان و بهره برداران قرار می گیرند.


وی به زمین های واگذار شده در فکه به بهره برداران و تشکل ها هم اشاره و افزود: این اراضی دیم است که تلاش می شود با تکمیل کانال انتقال آب از کرخه 15 هزار هکتار آن تامین آب شود.


وی پیشرفت 51 درصدی سد میمه را یادآور و گفت:این سد که زمینه آبیاری 6 هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی فراهم می کند با کمبود اعتبار مواجه است که امیدواریم با تامین اعتبار از منابع سال 98 شتاب گیرد.


وی به بازدید از منابع طبیعی و توسعه و احیای جنگل ها هم اشاره و گفت: این طرح ها با کمترین هزینه ها نقش موثری در تثبیت آب و خاک دارند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با بهره گیری از این طرح ها علاوه بر افزایش سطح زیرکشت و افزایش برداشت شاهد رونق اشتغال در منطقه خواهیم بود.


درویشی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران، مدیران کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان شامگاه سه شنبه از سامانه گرمسیری، سد میمه، شبکه های فرعی سامانه گرمسیری، سیلوی در حال ساخت ذخیره گندم در دشت عباس، سیلوی ذخیره ذرت، اراضی فکه و طرح ای جنگل کاری و مالچ پاشی در دهلران بازدید کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است