دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام

اجرای طرح یاریگران در ۱۴۴ مدرسه استان ایلام

اجرای طرح یاریگران در ۱۴۴ مدرسه استان ایلام

ساسان کرمشاهی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار داشت: این طرح در راستای منویات رهبری بعنوان اصل اول مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت و حمایت های اجتماعی از بهبود یافتگان دنبال می شود.

وی افزود: ۱۴۴ مدرسه استان با جمعیت دانش آموزی بالغ بر ۱۸ هزار دانش آموز شاهد اجرای این طرح بوده اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یادآور شد: اولین مرحله این طرح با محوریت آموزش و پرورش است که منابع این طرح شامل ۵۰ درصد از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد شورای اجتماعی وزارت کشور و ۲۵ درصد نیز توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

کرمشاهی یادآور شد: طی ۹ ماهه اول سال جاری ۷۰ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند و بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اشتغال این افراد هزینه شده است.

وی اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد را از رویکردهای مهم و تاثیرگذار دولت برشمرد و گفت: ۱۸۶ سازمان مردم نهاد استان در زمینه های پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا و خانواده های آنان فعالیت می کنند.

فرماندار دهلران نیز به نقش شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان و تصمیات آن اشاره کرد و افزود: خروجی جلسات باید منجر به کاهش مصرف و آسیب های آن در جامعه شود و لازمه این کار تعامل و همکاری دستگاه های عضو و احساس مسئولیت آحاد جامعه در امر اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است.

مجید عسگری به وظایف آحاد جامعه و دستگاه هادر امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: پیگیری برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه های آموزش، پیشگیری و صیانت مد نظر همه باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در دهلران تاکید کرد: تاکنون این طرح در سطح ۲۰ مدرسه با جمعیت بیش از چهار هزار دانش آموز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۶ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا به این بلای خانمان سوز در شهرستان مرزی دهلران فعالیت دارند.

در پایان از محل فعالیت انجمن NA شهر دهلران بازدید و مشکلات کمبود فضای آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است