فرماندار

دهلران فرمانداری ویژه شود

دهلران فرمانداری ویژه شود

سید حسینعلی موسوی در همایش فرمانداران استان ایلام که در استانه جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور معاونان سیاسی-اجتماعی و عمرانی استاندارایلام در دهلران برگزار شد گفت: مجموعه شرایط از فاصله وموقعیت جغرافیایی تا ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی واقتصادی شهرستان بر لزوم ارتقا جایگاه فرمانداری دهلران دلالت دارد.
وی گفت: با توجه به فاصله 220 کیلومتری دهلران تا مرکز استان و وجود ظرفیت هاعظیم نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی و سایر شاخص های لازم موضوع ارتقا به فرمانداری ویژه یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان دهلران است.
موسوی باداوری کرد: شاخص‌های دیگری از جمله مرزی بودن، پراکندگی جمعیت، صنعت نفت و گاز، ظرفیت‌های آب و خاک و مساحت را شرط ارتقا قرار داده است که شهرستان دهلران با داشتن دبیش از یک سوم مساحت استان ایلام همه این شرایط را دارد.
فرماندار دهلران با بیان اینکه ساز و کارهای ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش دشت عباس انجام شده است، تصریح کرد: دهستان دشت عباس تمامی شرایط لازم ارتقا از جمله گستردگی ،پراکندگی و مرزی بودن موقعیت جغرافیایی را دارد.
وی همچنین با اشاره به فراهم بودن تمامی زیرساخت های لازم در مرز چیلات، گفت: : با توجه به وجود 220 کیلومتر مرز مشترک شهرستان دهلران با کشور عراق راه اندازی بازارچه مرزی چیلات یکی از خواسته ها و مطالبات مردم دهلران است که در این خصوص با همکاری و نگاه ویژه استاندار و معاونت عمرانی استاندار زیرساخت‌هایی از جمله راه، فیبر نوری، آب و برق جایگاه انجام شده است.
فرماندار دهلران اضافه کرد : با توجه به تولید 95 درصد از نفت و گاز غرب کشور در شهرستان دهلران از مسوولان ذیربط به ویژه وزارت نفت و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتطار داریم دفتر مدیریت نفت و گاز غرب کشور در شهرستان دهلران استقرار یابد.
وی گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در شهرستان دهلران از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این شهرستان در حال حاضر در مسیر توسعه پایدار قرار گرفته است.

وی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر 74 طرح در حوزه های مختلف از جمله عمران، خدمات، کشاورزی و ... با سرمایه‌گذاری یک هزار و هفتاد میلیارد ریال در شهرستان دهلران بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی خواهند شد.شهرستان دهلران با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد و به نوعی این شهرستان مهمترین شهر استان نیز محسوب می شود.

این شهرستان دارای مزیتهای مهمی مثل کشاورزی، ذخائر ارزشمند نفت و گاز است و هم اکنون نیز ۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در این شهرستان تولید می شود که علاوه بر این نیز نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام در این شهرستان وارد بازار می شود.

علاوه بر این شهرستان دهلران دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و یکی از مناطق مهم مرزی کشور در بحث نفت نیز محسوب می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است