معاون وزیر نیرو

۹ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری فکه هزینه شد

۹ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری فکه هزینه شد

قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه  آیین افتتاح کانال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ادامه طرح ۵۰ هزار هکتاری رهبری است که بخش عمده آن در سطح ۱۷ هزار هکتار سال ۹۴ در این دولت و امروز نیز ۲۲ هزار هکتار آن بهره برداری می شود.

 

وی یادآور شد: از این ۲۲ هزار هکتار ۱۶ هزار هکتار به صورت بارانی و ۶ هزار هکتار به صورت قطره ای است.

 

تقی زاده خامسی به اشتغال ۵ هزار و ۵۰۰ نفری طرح اشاره و گفت: ۳۱۳ میلیون مترمکعب از آب مورد نیاز این طرح از طریق جناح راست سد کرخه و ۹۰ میلیون متر مکعب نیز از آب های زیر زمینی تامین می شود.

 

وی با اشاره به ۱۹۸ کیلومتر جاده دسترسی و جاده اصلی در این طرح  افزود: مردم منطقه از دولت و رییس جمهوری برای اجرای این طرح قدردانی ویژه کردند.

 

در چارچوب پویش «هر هفته؛ الف-ب -ایران» طرح های «٢٢ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه» و «سد مخزنی شهدای ایلام (گلال)» با اعتبار یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان از طرح های وزارت نیرو و همچنین طرح «شبکه آبیاری در ٢٧ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان» و بیش از ١٢٠ طرح دیگر با اعتبار ۴٨٢ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صبح امروز (پنج شنبه) با دستور حسن روحانی رییس جمهوری در استان ایلام به بهره برداری رسید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است