معاون وزیر تعاون:

نیروی ماهر بومی متناسب با نیاز شرکت‌ها تربیت می‌شود

نیروی ماهر بومی متناسب با نیاز شرکت‌ها تربیت می‌شود

علی اوسط هاشمی  در بازدید از پروژه ان جی ال و نشست تربیت نیروی ماهر بومی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با ابراز خوشحالی از اجرای این پروژه در چنین منطقه ای که می تواند به خلق سرمایه اجتماعی، تولید امنیت و ایجاد خوشه های صنعتی مختلف موثر واقع شود، افزود: این مهم زمینه ساز توسعه برای استان است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود با تفاهم و برخورداری از حمایت استانداری و فرمانداری فرصتی فراهم شود که زمینه ارتقای توانمندی و مهارت نیروهای محلی منطقه که از فرصت های شغلی منطبق با شان و منزلت مرزنشینی برخوردار نیستند فراهم شود و نیروهای جوان و جویای کار و بخصوص تحصیلکرده در رشته های مختلف در اولویت نگاه این مجموعه ها برای جذب باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات نیروهای غیربومی به لحاظ استقرار و رفت وآمد و شرایط آب و هوایی، گفت: برای امنیت پرسنل و ایجاد اشتغال پایدار می توانیم اولویت را به نیروهای بومی منطقه بدهیم که سازمان فنی و حرفه ای این گام را برداشته است و تفاهمی در این زمینه دارد که باید بازنگری شود و منطبق با حجم نیرو و آینده این مجموعه با خوشه های زیر مجموعه اش بتواند کار کند.

وی ایمنی در جهت کاهش حوادث کارگاهی، پالایشگاهی و کاری را از ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: فنی و حرفه ای در این بخش آماده همکاری است.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه فناوری رو به تغییر است و هر واحد صنعتی امروز سعی در استفاده از بهترین دستاوردهای فناوری را دارد، گفت: وقتی چنین نگرشی وجود دارد تربیت نیروهای ماهر و توانمند و آشنا به رایانه و زبان انگلیسی می تواند تسهیل در یادگیری و انعطاف در جهت تطبیق با نیاز کارفرما را در کارگر ایجاد کند و کارفرما با احساس آرامش و ثبات شغلی برای نیروهای منطقه شکل گیرد.

وی به تربیت نیروها منطبق با تقاضای شرکت ها، اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای برخوردار از مدارک آموزش فنی و حرفه ای مورد سنجش قرار می گیرند و بخاطر اینکه بتوانیم موقعیت برای کارآموز تثبیت کنیم به آموزش های دوگانه روی می آوریم.

معاون وزیر تعاون به ظرفیت های کشاورزی دهلران هم اشاره کرد و افزود: نیاز است در خصوص کارگاه کشاورزی در منطقه اقدام شود و به این ظرفیت مهم و آموزش های لازم در این خصوص دقت شود.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار ایلام هم به سوابق استان ایلام و شهرستان دهلران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای در مهارت آموزی اقدامات خوبی داشته و نیاز است با توجه به ظرفیت های استان ایلام این نگاه دوچندان لحاظ شود چون درنفت و گاز، سامانه گرمسیری، رودخانه های مرزی و کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

 معروف بسطامی ابراز امیدواری کرد: در پروژه ها نگاه بومی محوری بیش از پیش لحاظ شود.

فرماندار دهلران هم به ظرفیت ها، وسعت، تعداد بخش ها، جمعیت و ۲۲۰کیلومتر مرز مشترک شهرستان با کشور عراق اشاره کرد و افزود: دهلران به لحاظ کشاورزی و تولیدات کشاورزی برای استان مهم وحائز اهمیت است و ارزش تولیدات کشاورزی این شهرستان در سال ۱۰هزار میلیارد ریال است بنابراین اختصاص مربی آموزشی در حوزه کشاورزی برای شهرستان ضروری است.

مجید عسگری با اشاره به فعالیت ان جی ال، پتروشیمی و سرمایه گذاری ها در این دو پروژه گفت: سهم سرمایه گذاری در این حوزه قبل از این دولت کمتر از ۱۰ درصد کل استان است و با اقدامات در حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری هایی که در این حوزه در حال انجام است میزان سرمایه گذاری در حوزه شهرستان امروز نسبتی تقریبا معادل ۶۲ درصد کل سهم سرمایه گذاری استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار دهلران به اشتغال در بخش صنعت هم اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش قبل از دولت تدبیر و امید سهم ما در سبد استان کمتر از ۱۰ درصد بود که امروز شاهد ارتقای آن تا ۲۲ درصد هستیم.

وی خواستار ایجاد مراکز فنی و حرفه ای در بخش های پنجگانه شهرستان شد و افزود: دهلران با وجود اینکه قطب کشاورزی استان است ولی مربی نداریم و این مهم مغفول واقع شده است و نیاز است سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه تربیت نیروی ماهر بیش از پیش در مناطق ما وارد عمل شود.

عسگری به خسارات کرونا به اصناف اشاره کرد و گفت: اصناف ما بدلیل خویش فرما بودن از این طرح کمترین بهره مندی را دارند و نیاز است در سامانه کارا اصلاح لازم برای بهره مندی این قشر فراهم شود.

وی به خسارات چشمه های آبگرم دهلران به وسایل برقی مردم و تاثیرات بر سلامتی آنان اشاره کرد و افزود: نیاز است به تعمیر و تجهیز وسایل سرمایشی فنی و حرفه ای در شهرستان توجه ویژه شود.

حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، رؤسای ادارات، مراکز شهرستان، اعضای مجمع کارشناسان و مربیان، نماینده انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان و کارکنان از برنامه‌های سفر معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به ایلام است.

بازدید از شهرستان دهلران و بررسی ظرفیت‌های آموزش مهارتی شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز، حضور در جلسه مشترک کمیسیون کارگری و شورای اشتغال شهرستان دهلران، بازدید از کارگاه‌های آموزشی جدید و اشتغالزا و برگزاری نشست شورای مهارت با حضور استاندار ایلام از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه علی اوسط هاشمی به ایلام است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است