فرماندار دهلران

6میلیارد و 600میلیون ریال تسهیلات سیل برای مجتمع های گردشگری و تفریحی دهلران در نظر گرفته شد

6میلیارد و 600میلیون ریال تسهیلات سیل برای مجتمع های گردشگری و تفریحی دهلران در نظر گرفته شد

مجید عسگری در بازدید مدیر کل مدیریت بحران استان،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر امور شعب بانک ملی استان از این مجتمع ها گفت:۴ مجتمع گردشگری و تفریحی ابراهیم قتال و ابگرم و دویرج و مجتمع بین راهی بیشه دراز که قبلا اعلام خسارت کرده بودند شامل این تسهیلات قرض الحسنه می شوند.
وی افزود:سیل فروردین ۹۸ موجب خساراتی به تاسیسات و زیرساخت های این مجتمع ها شده که با بررسی میدانی میزان خسارات راستی آزمایی شد.
فرماندار دهلران گفت:برای مجتمع ابراهیم قتال تا سقف یک میلبارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مجتمع بین راهی بیشه دراز تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و مجتمع آبگرم تا سقف ۲میلیارد ریال و مجتمع دویرج تا سقف ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشروط به ارائه مستندات در نظر گرفته شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان هم گفت:این بازدید در راستای مصوبه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار مبنی بر پرداخت تسهیلات سیل به بخش گردشگری در دهلران بصورت میدانی انجام شد.
سید رضا کریمیان گفت: دراین بازدیدها مبالغی تسهیلات قرض الحسنه برای مجتمع های گردشگری و تفریحی دهلران جهت ترمیم و بازسازی آنها لحاظ شد.
وی کل تسهیلات سیل فروردین ۹۸ در بخش های زیرساخت،کشاورزی،مسکن،صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی صنایع در استان را ۸هزار میلیارد ریال اعلام کردو گفت:تا کنون ۹۸ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر امور شعب بانک ملی استان هم گفت:در بخش تسهیلات سیل در سال ۹۸ تعداد یکهزار و ۹۳۳ فقره معرفی شد.
طالب یاسمی گفت:از این تعداد یکهزار و ۸۷۰ فقره موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه شدند..
وی با اشاره به پرداخت ۹۴ درصد کل تسهیلات به معرفی شدگان افزود:بیشترین پرداختی در حوزه مسکن بوده است.
مدیر امور شعب بانک ملی استان گفت:الان نوبت به بررسی طرح های گردشگری رسیده که در صورت محرز شدن خسارات ناشی از سیل و بررسی مستندات تسهیلات قرض الحسنهاز محل منابع داخلی بانک به انها پرداخت می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت:در سیل ۹۸ تعداد ۱۴ واحد گردشگری استان دچار خسارت شدند.
عبدالمالک شنبه زاده افزود:این واحدها در سامانه سجاد ثبت نام و فرم های مربوطه در ستاد بحران تکمیل کرده اند.
وی گفت: ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ۹۸ برای مجتمع های گردشگری استان در نظر گرفته شده است و بایستی تیم نظارتی متشکل از فرماندار هر شهرستان و مدیر کل مدیریت بحران استان و مدیر امور شعب بانک ملی استان میزان خسارات واقعی را صورتجلسه تا تسهیلات ارزان قیمت به انها پرداخت گردد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است