رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام

۹۰۰ نفر کار نظارت بر انتخابات حوزه دهلران را برعهده دارند

۹۰۰ نفر کار نظارت بر انتخابات حوزه دهلران را برعهده دارند

یوسف امیدی اظهار داشت: ۲۰۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران امروز محل دریافت آرای مردم است که در هر شعبه ۱۰ تا ۱۲ نفر شامل پنج تا هفت نفر عوامل اجرایی، سه نفر نیروی انتظامی و چهار نفر ناظر فرایند رای‌گیری از مردم را انجام می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این ۹۰۰ نفر، ۱۰ گروه بازرسی نیز در محل حوزه انتخابیه شهرستان دهلران مستقر شده‌اند که شامل ۲ گروه هیات بازرسی از ستاد انتخابات کل کشور، چهار گروه هیات نظارت از مرکز استان و چهار گروه هم هیات‌های نظارت شهرستان‌های حوزه انتخابیه دهلران است.

امیدی یادآور شد: در کنار عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات، نامزدهای انتخابات ۱۵۰ نفر را برای نظارت در شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران معرفی کرده‌اند که این افراد به عنوان ناظر نامزد مد نظر خود در شعب اخذ رای مستقر هستند.

وی در مورد آموزش‌ها به این عوامل هم توضیح داد: بر اساس قانون عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها به تعداد سه نفر و نیز به ازای هر شعبه یک نفر سر ناظر که مسوولیت سرکشی به شعب را دارند و همچنین ناظران عادی شعب، آموزش‌های مورد نظر را دیده اند.

وی در مورد تعرفه و ملزومات رای‌گیری هم گفت: ۱۳۳ هزار نفر در حوزه انتخابیه، شرایط اخذ رای دارند و تعرفه به اندازه کافی به شعب اخذ رای داده شده است و ملزومات و تجهیزات مورد نیاز هم در اختیار شعب و فرمانداری‌ها قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است