با حضور فرمانده مرزبانی ناجا

پاسگاه مرزی قافله جا در دهلران به بهره برداری رسید

پاسگاه مرزی قافله جا در دهلران به بهره برداری رسید

سردار احمد علی گودرزی در حاشیه بهره برداری از این پاسگاه مرزی گفت: استان ایلام نماد قهرمانی و پایمردی در دفاع مقدس است و امروز مرزبانان نیز با همان روحیه دوران دفاع مقدس ادامه دهنده راه رزمندگان هستند.

وی به امنیت پایدار در مرزهای استان ایلام اشاره کرد و افزود: این مهم حاصل حمایت استاندار، فرمانداران، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) و مرزبانانی است که شب و روز مرزها را رصد می کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: مرزداران در واقع مرزیاران افتخاری ما هستند و امروز به همت آنها مرزهای استان ایلام و شهرستان دهلران از امنیت پایدار برخوردار هستند.

سردار گودرزی با اشاره به همت دولت، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی برای ساختن پاسگاه های مرزی، تاکید کرد: امروز پاسگاه مرزی قافله در شهرستان مرزی دهلران با ۲۵۰ مترمربع زیربنا و با اعتبار ۳۷میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در جهت ایجاد تسهیل درامنیت منطقه و پشتیبانی مرزبانان افتتاح شد.

وی افزود: امروز بواسطه حضور مرزبانان غیور کشور و پشتیبانی بی دریغ مردم و مسئولان و بویژه مردم مرزدار که از روزهای اول انقلاب همواره حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند وضعیت مرزها به لحاظ امنیت قابل قبول است.

فرمانده مرزبانی ناجا به توجه به مرزها به لحاظ امکانات در سال های اخیر نیز اشاره و گفت:در حوزه هوشمندسازی مرزها شاهد اقدامات خوبی به همت وزارت کشورهستیم و هوشمند سازی در راستای پایش تصویری و مدیریت مطلوب در مرزها عملی می شود و استان ایلام با توجه به حساسیت در مرزها بخاطر اربعین و سایر ماموریت ها در اولویت هوشمند سازی قرار دارد.

فرماندار دهلران هم با اشاره به ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با عراق گفت: امسال ۱۰میلیارد ریال برای پروژه برق رسانی به پاسگاه های مرزی قافله جا و زعفرانیه این شهرستان هزینه می شود.

مجید عسگری افزود: مرزهای شهرستان نیازمند توجه ویژه هستند و امروز مرزبانان در این شهرستان با تلاش شبانه روزی و علی رغم کمبود امکانات بخوبی از مرزها حراست می کنند.

وی افزود :امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای عمران مرزی از محل تملک دارائی های شهرستان هزینه می شود.

وی با اشاره به جاده مرزی گروهان چیلات تا زعفرانیه افزود: آسفالت این مسیر را با حداقل امکانات پیگیری می شود تا این مشکل نیز مرتفع شود.

عسگری از فرمانده مرزبانی ناجا خواست: با توجه به گستردگی مرز در دهلران، کمبود امکانات و سایر نیازمندی ها مساعدت لازم به مرزبانی شهرستان در جهت رفع مشکلات در پاسگاه ها و کمبود امکانات انجام شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است