امام جمعه دهلران

۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال زکات در دهلران جمع‌آوری شد

۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال زکات در دهلران جمع‌آوری شد

سید محسن موسوی در نشست شورای زکات دهلران افزود: بیش از هفت میلیارد ریال از این مبلغ یعنی ۷۸ درصد آن برای امور محرومان و نیازمندان در زمینه تامین جهیزیه، درمانی، تحصیلی، آزادی زندانیان، مسکن، معیشت و سایر موارد هزینه شد.

وی یادآور شد: ۲ میلیارد ریال دیگر یعنی ۲۲ درصد آن نیز صرف پروژه های عمرانی در زمینه مساجد، حسینه، خانه عالم، حوزه علمیه، کتابخانه، غسالخانه و سایر پروژه ها بکار گرفته شد.

رئیس شورای زکات دهلران بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی، بسیج و رسانه ها در این زمینه شد.

فرماندار دهلران هم گفت: در روستاها شوراها و دهیاران با ستاد زکات در جمع آوری و فرهنگ سازی همکاری دارند و دستگاه های عضو نیز پای کار هستند.

مجید عسگری بر ضرورت کار فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: در بحث زکات باید از ظرفیت عشایر کوچرو در شهرستان نیز بهره گرفت.

وی مصارف زکات را عام المنفعه دانست و اظهار داشت: همه وظیفه داریم در امر ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم و در این زمینه با احساس مسئولیت وارد عرصه شویم.

سرهنگ علی مرغزاری جانشین فرمانده سپاه دهلران هم بر ضرورت بهره گیری از رویکردها و شیوه های نوین در جمع آوری زکات تاکید کرد و افزود: جلسه با نخبگان و بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارها نقش موثری در جمع آوری زکات دارد.

شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است و از قطب های کشت گندم و جو در استان ایلام و کشور محسوب می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است