فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در جنوب و ارشد جنوب غرب کشور

درایت امام(ره) زمینه حضور همه گروه‌ها در جهاد با دشمن را فراهم کرد

درایت امام(ره) زمینه حضور همه گروه‌ها در جهاد با دشمن را فراهم کرد

امیر حمزه بیدادی  در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت خلبان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران با گرامیداشت یاد و نام شهدا افزود: امام راحل(ره) اعتقاد داشت که جنگ باید مردمی باشد و مردم جنگ را اداره کنند و این موجب شد زمینه حضور همه مردم در عرصه جهاد با دشمن در دفاع مقدس فراهم شود و همین باعث شد مردم نسبت به دین و اسلام و انقلاب ادای دین کنند.

وی شهید چاغروند را تربیت یافته مکتب امام(ره) ذکر کرد و یادآور شد: ما معتقدیم دفاع مقدس برگرفته از عاشوراست به همین دلیل صحنه‌های زیادی از جانفشانی، ایثار و وفای به عهد در خود دارد.

وی به جنگ اقتصادی و فرهنگی امروز دشمن اشاره کرد و گفت: امروز برای توسعه و ترقی و حرکت در مسیر درست نیازمند فرهنگ غنی دفاع مقدس هستیم و همه و بویژه متولیان وظیفه داریم این فرهنگ را به نسل جوان منتقل کنیم.

امیر بیدادی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی الگویی است برای ملت‌های آزادی‌خواه که می‌خواهند از زیر یوغ ظلم و ستم نجات پیدا کنند.

فرماندار دهلران نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید خلبان چاغروند گفت: استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از آوردگاه‌های دفاع مقدس است که در آن مردم استان مستقیم درگیر جنگ بودند.

مجید عسگری افزود: آن روزی که صدام اولین توپ را به سمت خاک ما شلیک کرد، تصور می‌کرد ظرف یک هفته خرمشهر را تصرف می‌کند و فکر نمی‌کرد دفاع ملت ایران هشت سال طول بکشد و زمانی که پشت دروازه‌های خرمشهر متوقف شد واقعیت را دید و ملت ما جانانه در مقابل رژیم بعث که دست نشانده ابرقدرت‌ها برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود ایستادگی و دفاع مقدس را با سربلندی و اقتدار رقم زد.

وی تاکید کرد: دیروز دهلران یکی از مرزها و جبهه‌های دفاع مقدس بود و امروز به مرز آبادانی و توسعه تبدیل شده است.

عسگری به تخصیص اعتبار برای یادمان شهید چاغروند در شهرستان از محل کمیته برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: امسال نیز یک میلیارد ریال از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این یادمان اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه دهلران نیز در این آیین با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود الان در این جایگاه نبودیم، گفت: در دوران دفاع مقدس با روحیه جهاد و شهادت و ولایت‌مداری از خود دفاع کردیم و این یادواره‌ها در واقع موجب عهد و پیمان مجدد و مستحکم ما با شهداست.

به گزارش ایرنا، نواختن مارش نظامی، سینه‌زنی و مداحی، اهدای لوح و قرائت پیام خانواده خلبان شهید چاغروند از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت خلبان شهید چاغروند در دهلران بود.

در ابتدای تجاوز رژیم بعثی عراق به کشور ایران اسلامی شهید چاغروند که در خدمت پایگاه هوانیروز کرمانشاه بود در روز 20 مهرماه 59 برای کمک به رزمندگان اسلام با یک فروند بالگرد ترابری به دهلران اعزام می‌شوند که هلیکوپتر وی در منطقه جلیزی دهلران مورد اصابت تیر دشمن قرار می‌گیرد وی و همراهان به اسارت دشمن درمی‌آیند. 

به گفته‌ شاهدان عینی، متجاوزان از سرنشینان بالگرد می‌خواهند به امام امت توهین کنند که با مقاومت شهید چاغروند روبه‌رو می‌شوند و این ایستادگی تا جایی ادامه می‌یابد که آن شهید عزیز توسط یک افسر عراقی مورد حمله قرار گرفته و سرش را از بدنش جدا می‌کنند و به شهادت می‌رسد. 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است