رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

ایلام بدلیل ظرفیت‌های نفت و گاز از اولویت‌های کمیسیون انرژی است

ایلام بدلیل ظرفیت‌های نفت و گاز از اولویت‌های کمیسیون انرژی است

فریدون عباسی دوانی  در بازدید از پروژه های نفت و گاز دهلران به اتفاق مجمع نمایندگان استان افزود: در این بازدید پروژه ها را دیدیم و مشکلات را بررسی و و راه حل مشکلات توسط مسئولان استانی ارائه شد.

وی یادآور شد: تشکیل ستاد فرماندهی با محوریت استاندار و فرمانداران شهرستان های مرزی و ائمه جمعه برای رفع مشکلات از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: استان ایلام بواسطه ظرفیت های نفت و گاز و اینکه از استان های روبه توسعه می باشد یکی از اهمیت ها و اولویت ها کمیسیون انرژی است.

وی تاکید کرد: ما هم به مجمع نمایندگان استان کمک می کنیم که در آینده نزدیک شاهد رفاه و توسعه در این استان باشیم و از طرفیت های خدادادی بیش از پیش در جهت رشد و توسعه و بالندگی و اقتصاد و معیشت مردم استفاده شود.

عباسی دوانی روند توسعه استان و اجرای پروژه ها و انتخاب پیمانکاران را خوب دانست و گفت: تنها مشکل نقدینگی است که اگر صندوق توسعه ملی به موقع اعتبارات را تامین کند شاهد تسریع در تکمیل پروژه های منطقه خواهیم بود.

وی به دو موضوع انسجام مدیریت  و حاکمیت تفکر علمی و تخصصی هم اشاره کرد و افزود: در بحث حاکمیت تفکر علمی و تخصصی مشکلی نداریم ولی بحث انسجام مدیریت باید در سطح کلان کشوری تقویت شود و در وزارتخانه های تخصصی و اقتصادی هماهنگی بیشتری ایجاد شود تا این پروژه ها بموقع تمام شوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس به عقب ماندگی دوساله پتروشیمی ایلام از برنامه زمانبندی اشاره کرد و گفت: اگر بقیه کارها انجام و پتروشیمی به نتیجه نرسد شاهد هدر رفت سرمایه خواهیم بود و نیاز است اعتبار لازم برای جبران این عقب ماندگی در اختیار آنها قرار گیرد تا  از این سرمایه ملی بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به درخواست مجمع نمایندگان و مسئولان استان برای استقرار دفترنفت و گازدر ایلام افزود:مجلس در این زمینه بر تمرکز زدایی از تهران تاکید دارد که شرکت ها همه به مناطق کشور بیایند تا مالیات هایی که پرداخت می شود و مالیات بر ارزش افزوده شامل این استان ها شود و امیدواریم این موضوع را در آینده  اجرایی کنیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است