معاون استاندار وفرماندار ویژه دهلران

همه امکانات برای مبارزه با کرو.نا بسیج می شود

همه امکانات برای مبارزه با کرو.نا بسیج می شود

مجید عسگری در نشست ستاد کرونای این شهرستان گفت:کرونا بی رحمانه می تازد و روزانه جان عده ای از هموطنان را می گیرد و در این شرایط نیاز است با بسیج همه امکانات و بهره گیری از همه ظرفیت ها در مبارزه با کرونا عمل کرد و مردم نیز بیش از پیش همراهی و همکاری داشته باشند.

وی بر ضرورت تسریع در واکسیاسیون تاکید کرد و افزود:کاهش سن واکسیاسیونو گسترش جمعیت هدف می تواند نقش موثری در مبارزه با کرونا داشته باشد و نیاز است مراکز بخش ها بشدت پای کار باشند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به تعطیلی از فردا دوشنبه تا پایان وقت اداری روز شنبه گفت:بغیر از مشاغل شماره یک یعنی همان دستگاه های خدمات رسان تعطیلی شامل همه مشاغل می شود وسوپرمارکت ها،نانوایی ها و مراکز فروش مواد غذایی باید فعال باشند.

وی از ممنوعیت تردد از ساعت 12 ظهر امروز تا پنجم شهریور خبرداد و گفت: همه مجوز ترددها باطل هستند و کنترل ها در مراکز ورودی و خروجی شهرستان تشدید می شوند و پلاک های غیربومی بصورت نامحسوس اعامل قانون می شوند.

عسگری گفت: هیئت های عزاداری با رعایت پروتکل ها و در فضاهای باز فعلیت و از تردد در معابر و توزیع نذر خود داری و در تاسوعا و عاشورا هم از حرکت دسته جات عزاداری خود داری شود.

وی بر ضورورت فعال کردن جلسات ستاد کرونا در بخش ها توسط بخشداران تاکید و افزود:برای هر روستا یک ستاد کرونا با مسئولیت دهیار اقدام و مراسمات عزاداری در روستا ها کنترل و دادگستری در دهلران و بخش ها با هنجارشکنان در خصوص کرونا برخورد قانونی داشته باشند و دستگاه قضایی با قید فوریت پرونده ها را بررسی کند.

فرماندار ویژه دهلران گفت:بیماریابی،قرنطینه و کنترل باید با شدت انجام و انتظامات نیروی انتظامی در مراکز درمانی و بیمارستان ها کمک کند.

وی با اشاره به ترددها غیرمجاز به سمت مرز برای زیارت عتبات عالیات گفت:مرزبانی و شورای تامین با همکاری این موضوع را رصد و کنترل وسائط نقلیه با پلاک غیربومی  از سمت سپتون بشدت انجام و ماشین ها غیربومی عودت داده شوند.

رئیس ستاد کرونای دهلران  از پلیس راه و راهور خواست ترددها از ساعت 12 ظهر امروز انجام و تردد ها در شب ها بعد از ساعت 12 ممنوع است و هیات های عزاداری باید قبل از ساعت 23 مراسمات را تعطیل تا پلیس راه به سهولت ممنوعیت ترددها در 12 شب اعمال کند.

وی از هلال احمر خواست با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کنترل مبادی ورودی همکاری و آموزش و پرورش در واکسیناسیون پرسنل اقدام و آموزشگاه های آزاد بدون قید و شرط تعطیل شوند.

عسگری گفت: هر صنفی باید رعایت پروتکل ها و تعطیلی ها را در صنف خود کنترل و پایش واداره ورزش و جوانان مراکز ورزشی تا پنجم شهریور را تعطیل کند و شهرداری ها در خصوص فضا سازی و تعطیلی بوستان ها و آرامستانها و دهیاران نیز کنترل لازم در روستاها اعمال کنند.

معاون استاندار وفرماندار ویژه دهلران گفت: اداره کار در خصوص تعطیلی شرکت ها پیگیری و نظارت و میراث فرهنگی نسبت به کنترل تالارها و رستوران ها اقدام وبیمارستان شهدا نیز در خصوص نصب دستگاه اکسیژن ساز اقدام عاجل انجام دهد.

وی از سپاه خواست در خصوص آماده سازی جایگاه نقاهتگاه اقدام تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

عسگری تاکید کرد: رسانه ها،اصحاب رسانه و مطبوعات و فضاهای مجازی با هشدارهای لازم به مردم کمک کنند تا از این پیک خطرناک کرونا هم عبور کنیم و اگاه سازی لازم به جامعه بیش از پیش از دستور کار قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه دهلران هم گفت: سپاه آمادگی دارد برای سلامت مردم هر کمکی را انجام دهد.

سرهنگ علی مرغزاری افزود: کنترل مراسمات عزاداری،تشییع و تدفین،تسریع در واکسیناسیون  و کنترل بازار و توجه به طرح شهید سلیمانی نقش موثری در کنترل کرونا دارند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دهلران هم گفت:تاکنون نمونه گیری از 8هزار و 948 نفر انجام و تست 4هزار و 215 نفر مثبت بوده است.

دکتر عبدالصاحب شریفی افزود:تا کنون 14 هزار دوز واکسن در شهرستان تزریق شد.

وی با اشاره به بستری بودن 47 نفر و تکمیل بودن ظرفیت بیمارستان افزود:تا کنون 84 نفر در این شهرستان بدلیل کرونا فوت شده اند.

رئیس بیمارستان دهلران هم گفت:تمام تخت های بیمارستان برای بیماران کرونا اختصاص یافته و تا کنون 11 نفر از پرسنل بیمارستان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر اردشیر احمدی افزود: ظرف سه روز گذشته 140بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شده اند.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است