معاون استاندار

۲۶۰ دهلرانی موج پنجم کرونا در مراکز درمانی بستری شدند

۲۶۰ دهلرانی موج پنجم کرونا در مراکز درمانی بستری شدند

مجید عسگری  اظهار داشت: در طول موج جدید شاهد فوت تعداد زیادی از هموطنان بر اثر کرونا هستیم که امیدوارم به لطف الهی و کمک همه عزیزان شاهد عبور از این موج باشیم.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹ هزار و ۱۳۶ مورد تست کرونا از شهروندان دهلرانی گرفته شده که از این تعداد چهار هزار و ۱۳۰ نفر مثبت و مبتلا به کرونا بوده اند، ضمن اینکه از ابتدای همه گیری کرونا تا امروز ۹۵۰ نفر در بیمارستان شهدای دهلران بستری شده‌اند که در موج اخیر تعداد بستری ها ۲۶۰ نفر بوده و هم اکنون ۴۷ نفر در این بیمارستان بستری هستند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه جمعیت هدف تزریق در این شهرستان بیش از ۴۷ هزار نفر هستند، یادآور شد: تاکنون از این تعداد برای ۱۵ هزار و ۴۴۶ نفر واکسن کرونا  تزریق شده که در مرحله تزریق دوز اول ۱۲ هزار و ۸۶۴ نفر و دز دوم ۲ هزار و ۵۸۲ نفر بوده اند.

عسگری تاکید کرد: ۶ مرکز دهلران ، میمه ، پهله ، بیشه دراز ، موسیان و دشت عباس کار واکسیناسیون را با خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سایر دستگاه ها از جمله هلال احمر و سپاه انجام می دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد استانی و شهرستانی ممنوعیت تردد بین استانی و بین شهرستانی اعمال شده و با توجه به قرار گرفتن شهرستان دهلران در مبدا ورودی استان از سمت خوزستان محدودیت شدید تردد در مسیر رفت و برگشت را از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه در ایست و بازرسی سپتون به تلاش نیروی انتظامی اعمال کرده ایم و تاکنون نیز ۸۰۰ خودرو عودت داده و از مردم می خواهیم ترددهای غیر ضرور را کاهش دهند.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ابطال مجوزهای تردد در دور جدید کرونا گفت: پلیس راه بدون توجه به مجوزها نسبت به صدور جرائم برای متخلفان در این زمینه اقدام می کند.

عسگری ادامه داد: همچنین در ورودی سپتون نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان و بخشداری دشت عباس حضور دارند و در صورت نیاز اگر تردد آن بصورت خیلی محدود نیاز باشد، اجازه تردد به کسانی که مشکلات خاصی داشته باشند، داده می شود.

وی با اشاره به تلاش های نماینده حوزه جنوب در مجلس برای جذب یک دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان  گفت: بحث سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز و سونوگرافی با توجه به ضرورت ارائه خدمات به مردم شهرستان در دستور کار است و هم اکنون جانمایی لازم و فراهم کردن مکان برای نصب سی تی اسکن در حال تکمیل شدن بوده و بزودی نصب می شود.

عسگری در خصوص راه اندازی دستگاه سونوگرافی اظهار داشت: شرایط آب و هوایی شهرستان مشکلاتی را برای کارکرد دستگاه سنوگرافی ایجاد کرده و به همین دلیل کار تعویض آن در دستور کار قرار گرفت و دستگاه جدید به شهرستان انتقال داده شده و توسط نماینده مجلس ظرفیت دیگری و سهمیه دیگری اختصاص داده شده که در آینده وارد دهلران و مشکل مردم در این زمینه بصورت ویژه حل خواهد شد.

وی با توجه به نیاز منطقه به دستگاه اکسیژن ساز افزود: با توجه به فرسودگی لوله های مسی که با توجه به ابگرم برای این دستگاه وجود دارد دستگاه اکسیژن ساز شهرستان دچار مشکل شده که به همت دانشگاه علوم پزشکی مجدد در حال راه اندازی است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به جلسه ستاد کرونای شهرستان گفت: تردد به آرامستان های شهرستان در ایام تعطیلات ممنوع است و این روند رصد می شود و مسدودسازی آرامستان سید اکبر و چهارطاقی توسط شهرداری انجام و در بخش ها نیز محدودیت ها در دسترسی به آرامستان ها اعمال می شود.

عسگری تاکید کرد: هفته گذشته در آیین افتتاحی فرمانداری ویژه شهرستان استاندار دستور راه اندازی هر چه سریعتر سی تی اسکن دهلران را صادر کردند و امروز همه مقدمات برای نصب و راه اندازی آن فراهم است.

وی با اشاره به تاثیرات کرونا بر برخی از مشاغل و مشکل برای معیشت و شغل مردم افزود: تصمیم گیری در خصوص پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا از وظایف ستادهای شهرستانی و استانی نبوده و بنا به تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده که در این زمینه ۲ مرحله تسهیلات کرونایی به اصناف و آسیب دیدگان که مشاغل خود را موقت از دست داده اند و از طریق همان سامانه اعلام شده که ثبت نام کرده اند پرداخت شده است.

وی در خصوص زیرساخت های شهرستان و اینکه دهلران قطب تولید محصولات کشاورزی در استان است، گفت: دهلران در تولید کلزا و گندم دارای رتبه های برتر کشوری است و در تولید گندم جز ۱۵ شهرستان برتر کشور و در تولید کلزا نیز رتبه پنجم کشوری داریم و این نشان از زیرساخت های مناسب کشاورزی در شهرستان است.

فرماندار ویژه دهلران در خصوص فعالیت اقتصادی و صنعتی شدن شهرستان یادآور شد: در زمینه راه اندازی کارخانه ان جی ال و پتروشیمی و صنایع زیر مجموعه اقدامات بی نظیری در دست اجراست و اگر مشکلات تامین منابع ارزی و اقلام بخاطر تحریم ها مرتفع شوند، شاهد به ثمر رسیدن این پروژه های در کمترین زمان ممکن خواهیم بود که نقش خوبی در توسعه شهرستان ایفا می کنند.

وی در خصوص مرز چیلات هم گفت: این مرز در هیات دولت بعنوان یک مرز رسمی تصویب شده و در سفرهای دو جانبه مقامات ایرانی و عراقی بحث راه اندازی آن مورد تایید دولت ها قرار گرفت، زیرساخت ها در چیلات فراهم و نیاز است طرف عراقی پای کار بیاید.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس گذرگاه های مرزی عراق به استان ایلام و دیدار با استاندار و مقامات استانی و نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی مقرر شد رئیس گذرگاه های مرزی عراق در یک سفر اختصاصی از مرز چیلات بازدید و در دولت عراق آنرا دنبال کند چون  در بحث مبادلات تجاری و اقتصادی و تبادل زوار موثر است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان دهلران ادامه داد: در مرکز راهیان نور شهر دهلران به همت سپاه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مکان هایی برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که در حال تجهیز هستیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است