معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران

دفاع مقدس دوران تجدید حیات ایثارگری و شهادت بود

دفاع مقدس دوران تجدید حیات ایثارگری و شهادت بود

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران  در آئین چهلمین سالگرد شهادت خلبان چاغروند  گفت: اگر پیروزی انقلاب اسلامی دوره تجدید حیات اسلام در عصر جدید بود باید دانست که دفاع مقدس دوران تجدید حیات ایثارگری و شهادت بود.

مجید عسگری نمایان شدن اوج شهادت و ایثارگری را در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: ملت ما به رهبری امام راحل با دست خالی و با توکل بر خدا و اعتقادات دینی از دین و شرف خود دفاع کرد.

وی افزود: ایلام و دهلران از مرزهای ایثار و شهادت دفاع کردند و ایلام استانی است که به نسبت جمعیت بالاترین آمار شهدا را دارد و امروز در آستانه کنگره سه هزار شهید استان قرار داریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران با اشاره به تحرکات دشمن در مرزهای شمال غرب گفت: امروز ما را آزمودن خطاست و دشمن جعلی توان تهدید و برهم زدن مرزها را ندارد.

شهید چاغروند در عمل ولایت مداری خود را ثابت کرد

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام هم گفت: امروز ما مدیون دفاع مقدس هستیم و باید با حرکت بر مبنای الگوهای اسلامی آینده خود خلق کنیم.

سردار قدرت اله کریمیان  با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دفاع مقدس ماندگار شد و در واقع دفاع مقدس ضمانت نظام است، افزود: نقش طوایف و ایلات استان ایلام در دفاع مقدس بی بدیل است.

وی گفت: شهید چاغروند با ولایت مداری خود توانست سرش را تقدیم ولایت کند و امروز ما برای بزرگداشت مقامش اینجا جمع شده ایم و این ارزشمند است.

دهلران سرزمین معراج شهداست

امام جمعه دهلران هم این شهرستان را سرزمین مقدس و معراج شهدا دانست و گفت: دهلران دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز است که عملیاتهای مختلفی در آن بوقوع پیوست.

حجت الاسلام سید محسن موسوی از بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خواست در خصوص ایجاد یادمان ها در مرزهای دهلران فعال شود و توجه ویژه داشته باشد.

وی یادآور شد: شهید چاغروند به امام راحل اهانت نکرد و ولایت مداری خود را ثابت و در این راه توسط دشمن بعثی سر از تنش جدا شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام هم گفت: خانواده های معظم شهدا سرمایه های نظام هستند و پاسداشت مقام شهدا باید همیشه در کشور جاری و ساری باشد.

اسدالله تولیده افزود: بالندگی نظم مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی خانواده های معظم شهدا و رشادت ایثارگران است.

مدیر کل بنیاد شهید استان لرستان هم گفت: از میزبانی مردم استان ایلام وشهرستان دهلران و حضور آنها در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت امیر خلبان شهید چاغروند قدر دانی می کنم.

زرین جویییادآور شد: شهید چاغروند بخاطر تعهدش به اسلام و قرآن و ولایت وتاسی از امام حسین (ع) سر خود را فدا کرد تا ما سربلند و باعزت باشیم.

آئین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت امیر شهید خلبان غلامرضا چاغروند در روستای جلیزی از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران در محل یادمان شهید در جلیزی دهلران برگزار شد.

شهید چاغروند خلبان هوانیروز در تاریخ دوازدهم مهرماه سال ۵۹ در حین ماموریت رزمی بالگردش مورد اصابت قرار گرفت و پس از اسیر شدن بدلیل امتناع از توهین به ساحت مقدس امام راحل سر از تنش جدا شده و به ذبیح لرستان لقب گرفت.

پیکر شهید چاغروند پس از سه سال و نیم دراین منطقه توسط گروه تفحص در جلیزی کشف شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است