در دهلران انجام می شود

همایش ملی دستاوردهای کشاورزی در دهلران برگزار می شود

همایش ملی دستاوردهای کشاورزی در دهلران برگزار می شود

محسن گلشنی در نشست هماهنگی این همایش با فرماندار دهلران گفت: این همایش روزهای 11 و 12 اسفند ماه سال جاری در دهلران با حضور معاونان وزیر، مدیران کل جهاد کشاورزی، معاونین مدیران کل، کارشناسان و کشاورزان برگزار می شود.


وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای استفاده بهینه از مصرف آببه منظور ترویج و توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان و شهرستان دهلران یادآور شد: هدف این همایش نشان دادن دستاوردهای استان در زمینه های مختلف کشاورزی با رویکرد مصرف آب است.


مدیر ترویج جهاد کشاورزی ایلام افزود: نمایندگان استان های مرکزی، لرستان، خوزستان، کرمانشاه و همدان در این همایش حضور خواهند داشت.


گلشنی اضافه کرد: بازدید از ایستگاه های مختلف بخش کشاورزی، مزارعی که مصرف بهینه آب در آنها انجام شده، سیستم های آبیاری تحت فشار، ایستگاه های آبخوان داری منابع طبیعی و یکی از شرکت های فعال منطقه در بحث تولید بذر و آموزش ترویجی در روز اول این همایش پیش بینی شده است.


وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در بخش کشاورزی و تجلیل از نمونه های استانی و کشوری در بخش کشاورزی از برنامه های روز دوم این همایش است.


فرماندار دهلران نیز با اشاره به سرمایه گذاری های دولت در بخش کشاورزی و تحول چشمگیر این حوزه در شهرستان گفت: سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام در دهلران تولید می شود.


مجید عسگری به سیستم های آبیاری نوین در راستای مصرف بهینه آب کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: دهلران قطب کشاورزی استان در تولید اکثر محصولات کشاورزی است.
وی اظهار داشت: ارزش محصولات کساورزی  شهرستان سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است