مدیرعامل آبفا:

۱۱ هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب ایلام هزینه می شود

۱۱ هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب ایلام هزینه می شود

نوراله تیموری  در بازدید نماینده مردم استان از روستاهای بخش موسیان و دشت عباس و بررسی مشکلات آب شرب آنها اظهار داشت: چالش ها برای تامین آب شرب پایدار در برخی روستاهای دهلران وجود دارد و در این بازدیدها پیشنهادات وپ، راهکارها و اعتبارات لازم برای این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طی یک فرصت زمانی کوتاه بحث مطالعات، برآوردها و واگذاری کار به پیمانکار واجد شرایط از طریق مناقصه در دستور کار قرار گرفته و پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل آبفای ایلام به‌ اعتبارات استان برای توسعه شبکه آب و فاضلاب اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است که قبلا چنین اعتباری نداشتیم و امیدواریم بتوانیم با این اعتبار بخشی از مشکلات آب شرب پایدار و بهداشتی در استان را مرتفع و در حوزه روستاها با برنامه مدون و بهره گیری از ظرفیت آب و فاضلاب استان حل و فصل کنیم.

تیموری به پروژه های شاخص آب و فاضلاب استان در شهرها و روستاها هم اشاره  کرد و گفت: ارتقا سطح کیفی آب شرب دهلران از پروژه هایی است که امسال تکمیل می شود.

وی به خشکسالی سال ۱۴۰۰ هم اشاره و اضافه کرد: این معضل می توانست به یک بحران تبدیل شود اما خوشبختانه با برنامه ریزی ها و پروژه هایی که تعریف شد پایداری شبکه آب را در سال جاری شاهد بودیم و برای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده که شاهد پایداری آب شرب باشیم.

وی به فرسودگی شبکه آب شرب روستاها هم اشاره و تاکید کرد: برای سال آینده این مهم در اولویت کار دولت قرار دارد.

۲۱۰ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان ایلام وجود دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است