استاندار:

تیم مدیریتی ایلام با نگاه به توسعه استان تشکیل می شود

تیم مدیریتی ایلام با نگاه به توسعه استان تشکیل می شود

 حسن بهرام نیا اظهار داشت: تیم جدید مدیریتی استان با نگاه به توسعه بلندمدت ایلام تشکیل خواهد شد و در این مسیر بازنگری سند توسعه استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام یادآور شد: لازمه تحقق این موضوع بکارگیری افراد توانمند ، فعال و متخصص است و با این تیم شاهد تحول در توسعه استان و شهرستان دهلران همگام با استان خواهیم بود.

بهرام نیا با اشاره به ویژگی های دهلران اضافه کرد: دهلران از نظر منابع انسانی ، مادی و معنوی غنی و دارای ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است ، باید از این فرصت در راستای توسعه مبادلات مرزی و ترانزیت استفاده کنیم

وی به بازارچه چیلات هم اشاره کرد و افزود: این بازارچه یک ظرفیت بالقوه است که باید بالفعل شود، از دهلران تا علی غربی عراق حدود ۶۰ کیلومتر فاصله است، لذا باید از این امکان بهره گرفت و با رایزنی با طرف های عراقی این نقطه مرزی را برای مبادلات بازرگانی و تجاری فعال کنیم.

استاندار ایلام به موضوع جاده های ترانزیتی دهلران هم پرداخت و تاکید کرد: متاسفانه در آمایش ملی، استان ایلام از نظر جاده ترانزیتی گنجانده نشده است ، باید از جاده های ترانزیتی مثل اندیمشک به دهلران و مهران و ایلام استفاده کرد و در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی موضوع راه های استان و بویژه جاده های ترانزیتی و جاده های بین شهرستانی در شهر دهلران رایزنی شده که نتایج خوبی بدنبال داشت.

بهرام نیا با اشاره به ملاقات با وزیر نفت در خصوص ذخائر انرژی و ظرفیت های بالقوه شهرستان دهلران بویژه در زمینه توسعه ان جی ال ۳۱۰۰، پتروشمی، استخراج نفت یادآور شد: قول های مساعدی در این دیدار برای بهره برداری از این مواهب خدادادی در استان برای رونق اشتغالزایی داده شد.

وی استعدادهای حوزه آب و خاک دهلران و استفاده از این مزیت را متذکر شد و گفت: توجه به دشت های حاصلخیز دهلران و پیگیری برای اجرای کامل سامانه گرمسیری در این شهرستان را دنبال می کنیم تا ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش قرار گیرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: منابع معدنی بسیار خوبی در دهلران قرار دارد که باید فرآوری این مواد مورد توجه قرار گرفته و با توجه به ارزش افزوده بالا در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

بهرام نیا اظهار داشت: کارخانه سیمان دهلران ۹۰ درصد پیشرفت دارد و فعالیت و در مدار تولید قرار گرفتن آن باید در اولویت کارهای فرماندار ویژه باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است