نماینده ایلام:

۸۶ کیلومتر از جاده دهلران به اندیمشک چهاربانده می شود

۸۶ کیلومتر از جاده دهلران به اندیمشک چهاربانده می شود

بهزاد علیزاده  در آئین کلنگ زنی چهاربانده کردن ۲۸ کیلومتر از این مسیر افزود: این مسیر در قالب یک قطعه ۱۲ کیلومتری که تکمیل آن در مراحل پایانی است و یک قطعه ۱۸ کیلومتری و دو قطعه ۲۸ کیلومتری در دست اقدام است د که هم اکنون عملیات اجریی ۲۸ کیلومتر آن با اعتبار پنج هزار و ۳۰۰میلیارد ریال از روستای جلیزی تا سادات دانشگر است.

وی تاکید کرد: دو قطعه از این مسیر  شامل یک قطعه ۲۸ کیلومتری و یک قطعه ۱۸ کیلومتری در حال برگزاری مناقصه است. 

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادراه پل زال به مورموری و دهلران به چیلات بطول ۱۲۴ کیلومتر است، افزود: در این خصوص نیز در جدول پیوست یک بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهم سرمایه گذار ۳۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد و سهم بانک ها نیز ۴۰ درصد است.

علیزاده به جلسه در این خصوص اشاره کرد و گفت: مقرر شده که این پروژه جزو مصوبات ریاست جمهوری آورده شود و در اولین فرصت با برگزاری جلسه در دفتر وی و حضور وزرای مرتبط، مدیران بانک ها، استاندار ایلام و نماینده مجلس موضوع مشارکت بانک ها تعیین تکلیف شود.

وی به مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از این محل ۴۴۰میلیارد ریال برای پروژه های راه دهلران اختصاص یافته است.

علیزاده گفت: از این مبلغ ۲۵۰میلیارد ریال برای جاده چمسرخ، اصلاح تقاطع کنار گذر به روستای فرخ آباد ۵۰میلیارد ریال، اصلاح مسیر دشت عباس (مرکز بخش)۵۰میلیارد ریال، واریانت پاسگاه نصریان بطول ۴ کیلومتر ۵۰ میلیارد ریال و اصلاح مسیر تختان به خربزان نیز ۴۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی به مذاکرات با بانک تعاون کشور به منظور استفاده از طرفیت ماده ۵۶ برای جاده چمسرخ اشاره کرد و گفت:در این خصوص بانک مربوطه هزار و ۴۰۰میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در طرح را پذیرفته و موضوع مربوط به مبادله موافقت نامه این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان،سازمان برنامه بودجه استان بعنوان پروژه ویژه استانی دنبال می شود.

وی به راه آهن اندیمشک به دهلران هم اشاره کرد و افزود: این پروژه بطول ۳۰ کیلومتر است از سبز آب اندیمشک به سمت سپتون است و مناقصه آن برگزار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است و بارفع مشکلات موضوع تملک زمین عملیات اجرایی ان شروع می شود.

وی به تونل کبیر کوه هم اشاره کرد و گفت: سه هزار میلیارد ریال از ماده ۵۶برای پروژه کمک شده تا اجرایی شود.

علیزاده گفت: برای چهار بانده  کردن مسیر بدره به دره شهر سه بانک پای کار آمد و ۶ هزار میلیارد ریال مشارکت می کنند و در آینده مبادله موافقت نامه انجام می شود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است