مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: زراعت و زارعان شهرستان گرمسیری دهلران از الگوهای موفق مدیریت بهینه منابع اب زراعی هستند.

دهلران از الگوهای مدیریت بهینه منابع اب زراعی است

دهلران از الگوهای مدیریت بهینه منابع اب زراعی است

فروغ السادات بنی هاشم روز شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی و طرح های آبخوان داری دهلران  گفت: داشتن جایگاه مناسب در زمینه شاخص مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، موجب انتخاب دهلران برای میزبانی همایش ملی کشاورزی شد.


وی افزود: ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی و دامداری منطقه وجود دارد و پای کار بودن مردم موجب شکوفایی این ظرفیت ها شده و نقطعه قوت بخش کشاورزی منطقه هم بهره گیری از مدیریت مصرف آب در بخش کشاوری است.


وی با اشاره به مسایل اقلیمی و محدودیت ها و مشکلات آبی سال های اخیر در کشور گفت: استان ایلام به دلیل گرم و خشک بودن بیشتر با این مشکل روبرو بوده اما مدیران و مسئولان و کشاورزان در این منطقه چاره اندیشی از طریق مدیریت مصرف به خوبی در دستور کار قرار داده اند و امروز شاهد مصرف بهینه آب در بخش کشاوری منطقه هستیم.


مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای مصرف بهینه در بیشتر مزارع شهرستان گفت:با توجه به اینکه مسئله آب اولویت کشور است لذا این طرح ها می تواند الگویی جدی برای تمام کشور باشند.


بنی هاشم افزود: با توجه به مطالعه،تحقیق و راهکارهای خوبی که در حوزه مصرف بهینه آب در امر کشاورزی این منطقه ارائه شده لذا آینده کشاورزی استان ایلام و شهرستان دهلران مطلوب و امید بخش است.


همایش ملی کشاورزی با حضور مشاور وزیر،مسئولان استان و مسئولان شهرستان دهلران با تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی یکشنبه در دهلران برگزار شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است