مشاور وزیر جهاد کشاورزی

17 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در ایلام فعال است

17 صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در ایلام فعال است

فروغ السادات بنی هاشم در  بازدید از دستاوردهای صندوق خرد در شهرستان دهلران گفت: مشارکت زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی یکی از شاخص ها مشارکت انان در تشکیل صندوق های اعتباری خرد است.


وی تعداد این صندوق ها در استان ایلام را 17 صندوق اعلام کردو افزود:اگر هر صندوقی 30 عضو داشته باشد تقریبا 500نفر عضو این صندوق ها هستند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: متناسب با آموزش و توانمند ساز زنان روستایی عضو این صندوق ها به انها اعتبار می دهیم و در استان ایلام جهش جدی در توسعه این صندوق ها شاهد هستیم.


بنی هاشم با اشاره به تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید برای حمایت از این صندوق ها گفت:برای تمامی خانم هایی که آمادگی عضویت در این صندوق ها را دارند ما آموزش لازم را ارئه می دهیم تا به تسهیلات دسترسی پیدا کنند.


وی با اشاره به فعالیت 500صندوق در کل کشور گفت: این صندوق ها تاکنون 7میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و برای 70 درصد آنها شغل ایجاد شده است.


وی از جمله اهدافی که این صندوق ها دنبال می کنند را ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه های آموزشی و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت وام های کوچک برای انجام فعالیت های درآمد زا عنوان کرد.


وی افزود: تمام اعضای این صندوق ها را زنان روستایی تشکیل می دهند و اعضای هر صندوق به گروههای 5 تا 7 نفره تقسیم می شوند و حداکثر تعداد اعضای هر صندوق هم از 50 نفر فراتر نیست.


برنامه های اعتبارات خرد از رهیافت های مهم فقرزدایی در دهه های اخیر است که با ایجاد و گسترش فعالیت های درآمدزا به ویژه برای زنان کم درآمد، توسعه جوامع محلی را تسهیل می کند.


زادگاه این برنامه ها در کشورهای فقیر آسیایی همچون بنگلادش و هند بوده که به تدریج در بسیاری از کشورهای درحال توسعه و صنعتی گسترش یافته است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است