فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمین ارتش

دفاع مقدس مملو از درس های عبرت آموز برای دنیای امروز است

دفاع مقدس مملو از درس های عبرت آموز برای دنیای امروز است

امیر حمزه بیدادی در آئین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند در روستای جلیزی شهرستان دهلران اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس مملو و مشحون از درس ها و عبرت هایی برای هدایت عموم مردم بویژه مدیران و افراد دست اندار کار در عرصه های مختلف لشگری و کشوری است.

وی شهدا را الگویی ممتاز برای نسل حاضر و آینده دانست و افزود: دلیل ماندگاری نام شهدا تاسی از ارباب خود اباعبدالله الحسین (ع) است چرا که برای هدفی والا که همانا دفاع از کیان ، اعتقاد و تمامیت ارضی این سرزمین مجاهدت کردند.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش شهدا را الگویی مناسب برای هدایت نسل ها دانست و تاکید کرد: حماسه های هوانیروز در دفاع مقدس ماندگار است و شهدای آن دوران برای همیشه جاودانه هستند.

امیر بیدادی شهید چاغروند را از نمونه های کم نظیر شجاعت و تعهد در میان رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی ذکر کرد و یادآور شد: شهید چاغروند تن به ذلت نداد و سرش را در راه دین و ولایت فدا کرد.
وی با اشاره به جنگ امروز در همه جبهه ها با دشمن گفت: باید از تجربیات دفاع مقدس بهره گرفت، ما به جهانیان ثابت کردیم که وعده قرآن مبنی بر پیروزی حق بر شمشیر راستین است.

امام جمعه دهلران نیز گفت: ولایت مداری و ایستادگی شهید چاغروند در تاریخ ماندگار شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: روحیه جهادی و شهادت طلبی نیروهای مسلح باعث شد آمریکا و دنیای استکبار در مقابل قدرت نظامی ما زانو بزند.


مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام نیز گفت: برگزاری این یادواره ها و مجالس معنوی پیوند دهنده جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت است و موجب خنثی شدن دسیسه های دشمنان می شود.


اسدالله تولیده افزود: شهدا مایه افتخار نظام و ملت هستند و امنیتی به بلندای تاریخ برای ما به یادگار گذاشتند.

قرائت پیام امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیام خواهر شهید چاغروند، پخش کلیپ، خاطره گویی و مداحی از دیگر برنامه های سی و نهمین سالگرد شهادت خلبان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران بود.
سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند متولد سال ۱۳۳۱ در خرم آباد است که سال ۱۳۵۳ به استخدام هوانیروز درآمد و در ۱۲ مهرماه سال ۵۹ با هدف قرار گرفتن بالگردش در منطقه جلیزی مجبور به فرود شد و پس از آنکه با اصرار نیروهای عراقی به انقلاب و امام امت توهین نکرد سر از تنش جدا شد و سال ۱۳۶۲ پیکر مطهر این شهید کشف شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است