معاون استاندار ایلام

خبرنگاران نقش موثری در مقابله با سانسور رسانه ای دشمن در اربعین دارند

خبرنگاران نقش موثری در مقابله با سانسور رسانه ای دشمن در اربعین دارند

 محمدسبحان حسنی  در نشست با خبرنگاران در دهلران بمناسبت هفته دولت اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای احقاق حقوق مردم و از طرفی بازتاب خدمات نظام و دولت به مردم و همچنین با ارتباط دو سویه، خواسته ها، نیازها و مطالبات جامعه و مردم را به مسئولان منعکس می کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه اطلاعات مستند و دقیق را در پیش روی مسئولان قرار می دهند و این اطلاعات می تواند پایه ای برای تصمیم گیری های درست باشد و مردم هم انتظار دارند به این مسائل پرداخته شود.

معاون استاندار ایلام بر ضرورت پرداختن به اولویت های جامعه تاکید کرد و گفت: بیشتر بر روی مباحثی که جزو اولویت های استان است، تمرکز کنید و به مباحث حاشیه ای و مواردی که جزو مطالبات مردم نیست، کمتر پرداخته شود و همت خود را معطوف به گره گشایی از مشکلات مردم کنید.

حسنی در ادامه به سفر استاندار در روزهای آینده به دهلران برای پروژه های هفته دولت اشاره کرد و افزود: امسال در بحث اربعین با توجه به گرمای هوا شرایط متفاوتی با سال های گذشته داریم و برنامه ریزی های ما نیز با سنوات گذشته متفاوت است و در مذاکراتی که با طرف عراقی داشتیم هم بر این مسئله تأکید شده که زائران اربعین طی ۱۵ تا ۲۰ روز به زیارت اربعین مشرف شوند.

وی از ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال ۹۸ که ۶۰ درصد از زائران مرز مهران برای تردد انتخاب کرده بودند بیشتر شده و به بالای ۶۸ درصد رسیده است و ما شاهد افزایش استقبال مردم برای تردد از مرز مهران هستیم و در این سامانه مردم بیشتر تمایل به تردد از مرز مهران دارند.

حسنی به جلسات ستاد اربعین استان اشاره و اضافه کرد: برنامه ریزی برای اسکان زائران در شهرستان های مسیر صورت و تمهیدات لازم اندیشیده شده است ، ایجاد یک ظرفیت چندین هزار نفری برای اسکان زائران در دهلران مد نظر است و همه نیازها برای همه حوزه ها در بحث اربعین را احصا کرده ایم ولی این که چه میزان این نیازها را برطرف کنیم به این بر می گردد که ما چه میزان امکانات در اختیار داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای جذب امکانات هر هفته استاندار در تهران حضور دارند و همه جلسات ستاد مرکزی اربعین را شخصا شرکت می کنند و تلاش ما این است که به شهرستان ها کمک کنیم ، اربعین متعلق به همه است و همه باید در این مسیر به کمک کنند تا در استقبال و پذیرایی از زائران بیش از گذشته به بهترین نحو خدمت کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه دهلران و مهران و همه شهرهای در مسیر زائرین در جهان اسلام شناخته شده هستند، گفت: باید قدر این موقعیتی که برای ما پیش آمده است را بدانیم و سفیران خوبی با خدمت به زائران برای معرفی شهرستان باشیم.

معاون استاندار ایلام نقش رسانه ها در این زمینه مهم ذکر کرد و گفت: اربعین یک مسئله عمیق جهانی است و همه نگاه ها متمرکز بر اربعین شدخ و جریان های غیرهمسو و دشمنان به دنبال رصد این کنگره عظیم هستند و تلاش دارند که این عظمت را سانسور کنند ، این عظمت می تواند جهان را تکان دهد و بر قلب های انسان ها تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: حضور خبرنگاران در ذیل کمیته اطلاع رسانی اربعین که به ریاست صدا و سیما است برای انعکاس کنگره اربعین بصورت ویژه مد نظر قرار دارد ، یک ساختمان اداری و یک ساختمان دیگر در پایانه مرزی را برای حضور خبرنگاران در نظر گرفته ایم و از اصحاب رسانه می خواهیم همه توان خود را برای رسانه ای کردن و انعکاس این کنگره ی عظیم بکار گیرند.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: این دولت نسبت به دولت های قبل وضعیت مدیریتی نیروهای دهلران نسبت به سنوات گذشته بهتر و فرصت های بیشتری به بچه های دهلران داده شده است و این فرصت خدمت برای مردم است و امیدواریم این توان و استعدادی که در حوزه نیروی انسانی که در استان و شهرستان دهلران قرار دارد بتواند رضایتمندی بالایی را در بین مردم ایجاد کند.

حسنی تاکید کرد: دولت سیزدهم مبتنی بر عدالت است و در حوزه استخدام ها  در شرکت ها هم قائل به چارچوب هستیم و باید بر مبنای ساز و کار قانونی بکارگیری نیروها صورت گیرد.

وی به اجاره بهای مسکن در دهلران هم اشاره کرد و گفت: این موضوع را از دو طریق می شود حل کرد یکی همان تکمیل باقی مانده مسکن مهر و دیگری هم فرصتی است که دولت از طریق مسکن ملی در قالب منازل ویلایی برای مردم شهرستان دهلران فاقد مسکن دنبال می کند .

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است