معاون وزیر صمت:

تکمیل کارخانه سیمان دهلران نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل کارخانه سیمان دهلران نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

وجیه الله جعفری  در بازدید از روند ساخت کارخانه سیمان دهلران اظهار داشت: تکمیل کارخانه سیمان دهلران در شرایط فعلی با توجه به پیشرفت بالای آن نیازمند حمایت بخش های بانکی است تا هرچه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.
وی افزود: امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه با راهکارهایی که پیشنهاد شد مشکل تامین مالی از راه های مختلف حل و فصل شود.
معاون وزیر صمت یادآور شد: ضرورت دارد با سرمایه گذاری مشترک یا از طریق تسهیلات و کمک بانک ملت از طولانی شدن تکمیل پروژه جلوگیری شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: نیاز است یا از طریق سرمایه گذار ، کمک بانک ، اعتبارات یا شریک برای سرمایه گذار کارخانه سیمان دهلران فعال شود حتی اگر به قیمتی که بانک باید آن را فعال کند.
وی همچنین از سرمایه گذار و بانک خواست تا همراهی کنند چون هر دو در این مجموعه سرمایه گذاری کرده اند.
معاون سیاسی فرماندار ویزه دهلران هم گفت:کارخانه سیمان دهلران از مطالبات جدی مردم است که روند عملیات اجرایی ان بسیار طولانی شده است.
نعمت اله حاتمی بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد و افزود:این پروژه نقش مهمی در تامین اشتغال مستقیم غیرمستقیم در منطقه دارد.
نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کارخانه سیمان دهلران از پروژه های موثر استان است که سال ۸۶ شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.
بهزاد علیزاده افزود: برای رفع مشکلات این واحد بزرگ صنعتی در آخرین جلسه ستاد تسهیل در مرکز مقرر شد بانک عامل وثایق مازاد بر تعهدات سرمایه گذار را ارزیابی و بعد از محل آنها سرمایه گذار تا پایان آبان امسال پروژه را تکمیل کند که علیرغم ارزیابی انجام شده با عدم همراهی بانک مواجه شده است.
وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه در چند ماه آینده بهره برداری خواهد شد و برای تامین نقدینگی چندین راه حل در این نشست پیشنهاد شد که یکی از آنها نشست با بانک عامل است و دیگری کمک از سرمایه در گردش و همچنین استفاده از تبصره ۱۸ استان یا استفاده از شراکت در سرمایه گذاری تا مشکل پروژه حل شود.
وی گفت: بهره برداری از این پروژه در تامین سیمان مورد نیاز استان و بحث صادرات و رنق اقتصادی و اشتغال منطقه موثر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: تاکنون برای کارخانه سیمان دهلران ۳۰ میلیون یورو و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رضا محمدرحیمی گفت: سال جاری نیز یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است و در صورت بهره برداری ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است