فرماندار ویژه دهلران

نمایندگی اوقاف در این شهرستان از ضرورتهاست

نمایندگی اوقاف در این شهرستان از ضرورتهاست

دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران در این دیدار گفت: با توجه به وجود اماکن مذهبی و مساجد و حسینه ها در این شهرستان لذا توجه به تامین امکانات آنها یک ضرورت است.

وی بر ضرورت توجه به مساجد تاکید و گفت: مساجد شهرستان علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی نیازمند تامین امکانات و از طرفی سند مالکیت هستند.

فرماندار ویژه دهلران گفت: امسال اعتبارات خوبی از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان به مساجد اختصاص یافته که امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود.

دکتر صادقی راه اندازی نمایندگی اوقاف در این شهرستان را از مطالبات جدی مردم و مورد تاکید استاندار محترم ذکر کرد و افزود: با توجه به وجود اماکن مذهبی و وبقاع متبرکه در این شهرستان لذا برای پیگیری راحت مسایل و موضوعات این اماکن توسط هیئت امنا ها راه اندازی نمایندگی اوقاف از ضروت هاست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: امسال 110میلیارد ریال اعتبار از محل نفت و گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.

حاج آقا عزیزی اظهار داشت:در استان یکهزار مکان مذهبی شامل مسجد ،حسینه،فاطمیه،مهدیه،امامزاده و بقاع متبرکه داریم که این اعتبار برای تعمیرو مرمت و بازسای این اماکن می باشد.

وی با اشاره به 750مسجد استان که  همه این مساجد  دارای هیئت امنا هستند،افزود:مهمترین اقدام سال جاری اخذ سند مالکیت موقوفات و امکان مذهبی  بوده است که در سال جاری  تعداد 28 جلد سند اماکن مذهبی در استان صادر شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت:250  مکان مذهبی در استان   یعنی 30درصد اماکن مذهبی استان فاقد سند مالکیت هستند.

عزیزی یادآور شد:در اربعین امسال 11 موکب اداره اوقاف در استان فعال بودند که  100میلیارد ریال برای این موکب ها از محل موقوفات و کمک خیرین  هزینه شد .

وی در خصوص ایجاد نمایندگی اوقاف در دهلران گفت: برای رفع این مشکل نمایندگی اوقاف در شهرستان دهلران بصورت مشترک با شهرستان مهران امورات اوقاف در دهلران را پیگیری می کند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است