معاو.ن سیاسی فرماندار

دهلران سمبل تولیدات کشاورزی ایلام است

دهلران سمبل تولیدات کشاورزی ایلام است

نعمت حاتمی  در نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با جمعی از کشاورزان و دامداران دهلران اظهار داشت: این شهرستان در کشت گندم ، ذرت و کلزا دارای رتبه های کشوری و استانی است.

وی افزود: دهلران در تولید کلزا رتبه سوم کشور و ۹۰ درصد کلزای استان نیز در این شهرستان تولید می شود.

معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران به خدمات و سرمایه گذاری های نظام و دولت در حوزه های مختلف و بویژه بخش کشاورزی این شهرستان اشاره و تاکید کرد: طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی و تکمیل آنها از جمله سامانه گرمسیری و تکمیل سد میمه در بخش مرکزی و ایستگاه پمپاژ برتش و طرح انتقال آب پهله پرچینه از دیگر مطالبات هستند.

حاتمی خواستار تامین اعتبار برای ایجاد بندها برای روستاها در حوزه آب احشام و توجه به راه های کشاورزی ، استمهال وام های کشاورزی ، کمبود و گرانی نهاده های دامی در این شهرستان شد.

امام جمعه دهلران هم توجه به باغات بخش های زرین آباد و سراب میمه و تکمیل طرح پهله و پرچینه را متذکر شد و گفت: سهم آب اراضی کشاورزی شهرستان دهلران از سد کرخه و توجه به سیل بندها و توجه ویژه به تکمیل سد میمه نقش مهمی در رونق کشاورزی منطقه دارد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: توزیع ناعادلانه ادوات کشاورزی و واگذاری اراضی این شهرستان در قالب صنایع چوب و داروهای گیاهی و کارخانه قند از گله مندی هاست که امیدواریم توجه به بومی ها مد نظر باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است