معاون فرماندار ویژه دهلران

پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن گندم در دهلران

پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن گندم در دهلران

 نعمت اله حاتمی  در نشست برداشت محصولات کشاورزی در دهلران اظهار داشت: ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در سال زراعی جاری به زیر کشت محصول گندم رفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت ۲۰۰ تن گندم برداشت و ۱۸۰ هزار تن آن به مراکز خرید تحویل شود.

معاون فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ایجاد ۱۲ مرکز خرید گندم در این شهرستان تاکید کرد: هم اکنون ۴۶ دستگاه کمباین برای شروع برداشت مستقر شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برداشت محصول در شهرستان اندیشیده شده است، یادآور شد: حداقل به ۴۰۰ دستگاه کمباین در اوج برداشت نیاز است.

وی اضافه کرد: همه مسئولان در برداشت گندم همکاری و تمهیدات لازم را مد نظر داشته باشند ، نگاه متولیان استانی به برداشت در دهلران یک ضرورت است و نماینده غله و کارشناسان کشاورزی استان در شهرستان مستقر و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

معاون فرماندار ویژه دهلران بر ضرورت توجه به راه های بین مزارع و مرمت آنها تاکید کرد و افزود: انسجام و هماهنگی بین جهاد کشاورزی ، راهداری و پلیس راه برای تردد کمباین ها ، نظارت بر عملکرد مراکز خرید ، کالیبره کردن باسکول ها ، تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها و ماشین آلات ، خود حفاظتی از مراکز و سیلوهای ذخیره گندم و نرخ کمباین ها و خودروهای حمل گندم در فصل برداشت ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت محصول راهبردی کلزا رفته است.

علی غلامی با اشاره به آغاز فصل برداشت کلزا افزود: تاکنون ۳۰۰ تن کلزا در شهرستان دهلران برداشت شده است.

وی با اشاره به وجود سه مرکز خرید کلزا در دهلران تاکید کرد: پیش بینی می شود ۶ هزار تن کلزا در شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران افزود: قیمت جدید هنوز اعلام نشده و پیگیری ها در خصوص رفع دغدغه های کشاورزان در دستور کار است.

غلامی با اشاره به بارش های مطلوب در شهرستان گفت: امسال دهلران در زمینه تولید و برداشت گندم عملکرد بهتری نسبت به پارسال خواهد داشت.

وی از هماهنگی ها برای تامین سوخت ادوات در امر برداشت خبر داد و گفت: سیلوها و مراکز خرید و باسکول ها در زمینه خرید مشکلی ندارند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است