تائید نه به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا

نشست پایانی و تائید (نه) به تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی

نشست پایانی و تائید (نه) به تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه دهلران امام جمعه دهلران در این نشست گفت:خبر رونمایی از موشک هایپر سونیک(فتاح) موجب خوشحالی ملت شد و از درایت فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح تقدیر می شود.

وی با تقدیر از برگزاری نشست های نه به تیراندازی در شهرستان توسط وزارت کشور و استانداری ایلام و حمایت دکتر صادقی و روحانیت و حاج آقا هواسی و خانم محمدی بعنوان مجری طرح افزود:همه باید تلاش کنند این سنت غلط برچیده شود.

امام جمعه دهلران به بحث هزینه های زیاد پذیرایی در مراسمات عزا هم اشاره و برلزوم کاهش این هزینه ها و ضرورت قرائت روضه در مراسمات ختم تاکید کرد.موسوی خواستار پرهیز از چشم و هم چشمی در مراسمات عروسی و ترویج ازدواج آسان شد.

دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران هم با تقدیر از امام جمعه دهلران و اهتمام وی به مسایل فرهنگی در شهرستان گفت:در این نشست نکات ارزشمندی عنوان شد و شورای تامین شهرستان هم حمایت خود را از نه گفتن به تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی اعلام کردند.وی بر ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید و افزود:باید تلاش کرد ناهنجاریهای اجتماعی را کاهش داد واین مهم نیازمند عزم و احساس مسئولیت متنفذین و معتمدین وبزرگان وریش سفیدان در جامعه است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به نقش برگزاری نشست های نه به تیراندازی درشهرها و بخش ها و روستاها گفت:نه گفتن به تیراندازی در مراسمات باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

دکتر صادقی از اهتمام بزرگان و ریش سفیدان که در این موضوع بصورت جدی پای کار هستند قدردانی کرد.

مهری محمدی مدیر موسسه رهنما و مجری این طرح گفت: ۴۵جلسه در راستای نه به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا در شهرستان برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال مردم و بزرگان و جوانان قرار گرفت و این طرح مورد حمایت شورای تامین شهرستان هم قرار گرفت و امیدواریم بعد از این شاهد برچیده شدن این سنت غلط در شهرستان باشیم.

این طرح به همت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و فرمانداری ویژه دهلران و موسسه رهنما در شهرستان اجرا شد و بهره گیری از اساتید برجسته این حوزه و سخنرانان توانمند از دیگر مزایای این طرح بود.

در این نشست سران طوایف و بزرگان و متنفذین نیز حمایت خود در راستای برچیدن این سنت غلط اعلام کردند.در پایان هم با اهدا لوح تقدیر از ۴۰ نفر از فعالانی که در برگزاری این نشست ها با موسسه رهنما همکاری داشتند تقدیر شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است